کد خبر: 4427

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از اجرای ۱۷۵ پروژه بومی سازی قطعات با فناوری بالا تا سال۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اجرای این پروژه ها ۲۴۶ میلیون یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش نیکوکار، فرشاد مقیمی در حاشیه امضای تفاهم نامه با بانک تجارت در بیست و هشتمین جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل در ایران خودرو دیزل گفت: این گروه صنعتی در سال جهش تولید، بومی سازی قطعات با ارزبری و فناوری بالا را در دستور کار خود قرار داده و تمام ساز و کارهای لازم برای تحقق این امر فراهم است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ساپکو متعهد به ضمانت خرید قطعات بومی سازی شده توسط سازندگان داخلی است.
مقیمی تاکید کرد: تداوم نهضت داخلی سازی قطعات سبب ایجاد شغل، کاهش وابستگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود.
وی بانک تجارت را شریک استراتژیک ایران خودرو در تامین مالی پروژه های داخلی سازی قطعات خواند و خاطرنشان کرد: توسعه همکاری با بانک تجارت در حوزه های مختلف در دستور کار قرار دارد.
در ادامه رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به نقش این بانک در توسعه فعالیت‌های اقتصادی در سال جهش تولید گفت: بانک تجارت همیشه حامی تولید داخل بوده و برای حضور پررنگ تر در صنعت خودرو و قطعه سازی برنامه هایی را تدوین کرده است .
وی از آمادگی بانک تجارت برای تامین نیازهای مالی پروژه های توسعه محصول ایران خودرو و بومی سازی فناوری تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: این بانک در چارچوب مقررات و قوانین مرتبط بر آن‌ به صنعت خودروی کشور کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گام‌های خوبی در زمینه عرضه محصولات جدید مطابق با سلیقه مصرف کنندگان ایرانی برداشته که قابل تقدیر است.
محمد زالی مدیر عامل ایران خودرو دیزل نیز گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با بانک تجارت، پروژه های خودکفایی در ساخت و تولید قطعات خودروهای باری و مسافری در ایران خودرو دیزل آغاز خواهد شد.
گفتنی است، در جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل که در ایران خودرو دیزل برگزار شد، نمایندگان وزارت صمت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، انجمن قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان حضور داشتند.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/