معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰میلیون دلاری ایران خودرو در ارتقای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به ۵، از شماره گذاری تمامی محصولات ایران خودرو از ابتدای سال با استاندارد یورو ۵ خبر داد.

به گزارش نیکوکار، کیانوش پور مجیب ادامه داد: براساس ابلاغیه سازمان محیط زیست شرکت های خودروساز باید از ابتدای سال ۹۹ محصولات خودرا با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید کنند.
وی توضیح داد: از آنجا که ایران خودرو ۳۲ مدل و کلاس محصول تولید می کند، برای رسیدن به استانداردهای یورو ۵ نیازمند تعاریف پروژه های متعددی بوده است.
وی با اشاره به این‌که ایران خودرو از سال ۹۷ پروژه‌های ارتقای آلایندگی محصولات خود را از یورو ۴ به یورو ۵ آغاز کرده، گفت: تولید انبوه ۲۰۶ هاچ بک با استاندارد یورو ۵ از آذرماه سال گذشته آغاز شده است.
پور مجیب از دریافت مجوز شماره گذاری از محیط زیست هم خبر داد و گفت: برای تمامی محصولات بنزین سوز ایران خودرو از ابتدای سال ۹۹ مجوز شماره گذاری با استاندارد آلایندگی محیط زیست اخذ شده است.
پورمجیب از درخواست مهلت یک‌ساله برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات دوگانه سوز خبر داد و گفت: تنها مشکلی که ایران خودرو در حوزه شماره گذاری خودرو و استاندارد آلایندگی یورو ۵ با آن روبرو است، خودروهای گازسوز سواری و وانت دوگانه سوز است که در این زمینه نیز برنامه های بهبود متناسب برای ارتقای‌ استانداردها صورت گرفته است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: هر پروژه ارتقا از یورو ۴ به یورو ۵ هزینه بسیار زیادی دارد. هزینه کالیبراسیون هر خودرو دست کم ۳۰۰ هزار دلار است که ایران خودرو و زنجیره تامین آن تاکنون ۱۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

منبع: ایکوپرس

انتهای پیام/