رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، خواستار حمایت بیش از پیش خیران سلامت در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان‌های استان تهران شد.

به گزارش نیکوکار، جلیل کوهپایه زاده روز شنبه در نشستی با حضور جمعی از خیرین سلامت افزود: پنج میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت در استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارند و از این نظر بعد از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رتبه دوم در استان تهران را داریم.

وی با بیان اینکه پنج شهرستان بهارستان، شهریار، ملارد، رباط کریم و قدس در حوزه این دانشگاه قرار دارند، ادامه داد: اکنون هیچ تخت بیمارستانی در ملارد و شهر قدس وجود ندارد.

کوهپایه زاده گفت: پیرو گفت وگوهای قبلی با مسئولان مجمع خیرین سلامت، بنا داریم اولویت های دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه توسعه فضای بهداشتی و درمانی و همچنین تجهیزات و اقلام مصرفی پزشکی به اطلاع خیرین رسانده شود.

وی اظهار امیدواری کرد با همراهی مجمع خیرین بتوانیم وظیفه خود را در تحقق نیت ارزشمند خیرین به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با اشاره مشکل عدیده در خوابگاه های دانشجویی اظهار داشت: خوابگاه ها با وجود بازسازی های انجام شده از استانداردهای لازم برای یک خوابگاه دانشجویی، دور هستند و با تغییر کاربری به خوابگاه تبدیل شده اند، در مجموع ۱۳ خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد که ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها فرسوده هستند.

در ادامه این نشست، معین خیاط مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی گزارشی از وضعیت سی پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران شامل ساخت بیمارستان، پایگاه ها و مراکز بهداشت، کلینیک های ویژه، بخش اورژانس و غیره ارائه داد.

به گفته وی، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سوختگی تهران، بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار، بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهدای هفتم تیر شهرری، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی روانپزشکی ایران و بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در محوطه بیمارستان فیروزآبادی به عنوان پنج پروژه عمرانی مهم دانشگاه علوم پزشکی ایران به ترتیب ۶۰، ۸۰، ۱۵، ۳۴ و ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و برای اتمام آنها در سال ۱۴۰۰ نیاز به تامین منابع مالی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/