مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان از توزیع ۴۵ هزار بسته پروتئینی بین افراد متضرر از کرونا در کرمان طی تیرماه خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد علی روح‌اللهی پیش از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه در خصوص کمک‌های ستاد فرمان اجرایی امام (ره) بیان داشت: این ستاد در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: این اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام با محوریت ائمه جمعه و همکاری سپاه، بسیج، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، سمن‌ها و… انجام می‌شود و یکی از دلایل موفقیت ستاد این بوده که تعامل ما با این مجموعه‌ها خوب بوده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان گفت: اولین اقدام ما فراخوان در خصوص تهیه ماسک، لباس مخصوص و مواد ضدعفونی به همه خیریه‌ها، فعالان و… بود که پس از آن کارگاه‌هایی تولید ماسک و گان فعال شدند که بعد از تولید اقدام به توزیع این اقلام در منطقه‌های محروم کردیم همچنین در ۳۰ منطقه اقدام به ضد عفونی مناطق و معابر پر رفت و آمد کردیم.

روح‌اللهی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای جلوگیری از کرونا در چند محور اقداماتی انجام داده که از جمله می‌توان به تولید و تأمین داروهای مؤثر در درمان کرونا، تأمین و تولید تجهیزات پزشکی، ایجاد شغل‌های کوچک و خرد و کمک به آسیب دیده‌گان از کرونا اشاره کرد.

وی یادآور شد: محور اصلی کار در سال جاری اجرای ۶۰ هزار طرح کوچک و خرد در قالب ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با بودجه‌ای بالغ بر شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۱۰ هزار روستا در کشور بوده که کار آموزش و پرداخت تسهیلات دنبال می‌شود.

روح‌اللهی بیان کرد: در هر استان با همکاری استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام تحت عنوان معین اقتصادی فعالیت دارد که در کرمان اولین شهرستان معین اقتصادی راور بود و سپس فهرج، ریگان، رودبار جنوب نیز فعال شدند ضمن اینکه هنوز در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای منعقد نشده و به صورت مقطعی این شهرستان‌ها فعالیت دارند.

ساخت ۵۳ مدرسه توسط بنیاد برکت در استان کرمان

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان با اشاره به اجرای رزمایش همدلی و احسان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در مرحله اول کمک یک میلیون بسته معیشتی در کشور توزیع شد که سهم کرمان ۲۵ هزار بسته معیشتی بود ضمن اینکه این کمک‌ها شامل افرادی می‌شد که بیشتر در بحث کرونا از لحاظ شغلی آسیب دیده بودند.

وی ادامه داد: مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان از ۱۴ خرداد کلید خورد و در تیرماه در استان کرمان ۴۵ هزار بسته پروتئینی بین افرادی که در بحث کرونا آسیب دیده‌اند توزیع خواهد شد.

روح‌اللهی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان سعی دارد موازی کاری با سایر دستگاه‌ها را انجام ندهند لذا تلاش کردیم جامعه هدفی داشته باشیم تا فقط به افرادی که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند کمک شود.

وی ادامه داد: سامانه احسان مربوط به ستاد اجرایی امام است که در هر همایشی که برگزار می‌کنیم افراد نیازمند توسط گروه‌های جهادی با محوریت ائمه جمعه و جماعت هر شهرستان شناسایی و مشخص می‌شوند و بسته‌های کمکی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان یادآور شد: در مجموعه‌های بنیاد شهید و جانبازان افرادی هستند که زیر ۲۰ درصد جانبازی دارند و هیچ امکاناتی در اختیار آنها نیست و کسانی هستند که در بحث کرونا به شدت آسیب دیده‌اند که تعداد قابل ملاحظه‌ای از این افراد را در سطح استان تحت پوشش آمدیم و به آنها خدماتی ارائه شده است.

وی افزود: در طول سال به صورت موردی اهدا جهیزیه داریم ضمن اینکه این افراد کسانی هستند که از جایی به آنها کمک نشده، ضمن اینکه حدود ۴۰۰ جهیزیه سال گذشته در استان کرمان توزیع شده است.
روح‌اللهی ابراز داشت: بالغ بر ۵۳ مدرسه توسط بنیاد برکت در استان کرمان ساخته شده است همچنین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مجری اصل ۴۵ قانون اساسی است و از محل واگذاری و فروش اموال منقول و غیر منقول مبلغی عاید ما می‌شود که از همان مبلغ اقدامات مختلفی انجام می‌دهیم.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/