مدیرکل بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد از اعطای تسهیلات ویژه به مددجویان مبتلا به بیماری های صعب العلاج در خصوص بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش نیکوکار،‌ فریدون قربانی  در خصوص تسهیلات کمیته امداد به مدد جویانی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند، گفت: بیمه پایه مدد جویان توسط وزارت بهداشت انجام می شود و بیمه مکمل آن دسته از مددجویانی که عضو کمیته امداد هستند و به بیماری کرونا مبتلا شده اند به عهده ما است.

وی ادامه داد: اگر این دسته از مددجویان هزینه هایی به غیر از مبالغی که توسط بیمه پایه پرداخت می شود، داشته باشند، به طور کامل توسط کمینه امداد پرداخت می شود.

قربانی افزود: به خانواده‌های آن دسته از مددجویانی که بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در گذشته اند، مساعدت‌هایی تعلق می‌گیرد، اگر فرد فوت شده سرپرست خانوار بوده است ۱۰مبلغ میلیون تومان و اگر عضو خانواده بوده ۵ میلیون تومان از سوی کمیته امداد به حساب خانواده این افراد واریز می‌شود.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در خصوص آمار مددجویان مبتلایان به کرونا عنوان کرد: کمیته امداد بر اساس استعلام وزارت بهداشت به این دسته از مددجویان کمک رسانی می‌کند.

وی اظهار داشت: کمیته امداد در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا به خانواده‌های تحت پوشش خود بسته‌های بهداشتی که شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده است، اعطا کرده و یا مبالغی را از ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان به ویژه به آن دسته از مددجویانی که بیماری صعب العلاج، زمینه‌ای واخطرناک دارند و سالمند هستند، از همان ابتدای شیوع کرونا در ایران واریز کرده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در خصوص اقدامات پیشگیرانه  این کمیته در مورد شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: علاوه بر مساعدت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، کمک‌هایی به سایر اقشار آسیب پذیر جامعه نظیر حاشیه نشین ها و افرادی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، با مدیریت استان ها صورت گرفته است.

قربانی در خصوص تسهیلات کمیته امداد به مددجویانی که بیماری‌های صعب العلاج دارند، با اشاره با اینکه حدود ۸۰ تا ۸۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را این افراد تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: بیماران خاص، صعب العلاج، زمین گیر و سالمندان علاوه بر اعطای تسهیلات در خصوص کرونا در الویت تمام برنامه‌های ما هستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/