معاون کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت: چهار هزار و ۱۱۵ طرح اشتغالزایی طی سال گذشته در استان اجرایی شده است.

به گزارش نیکوکار،‌ سید رضا حسینی بیان کرد: چهار هزار و ۱۱۵ طرح اشتغالزایی و ۳۳۷ طرح کاریابی طی سال گذشته در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح‌ها ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است، گفت: همچنین این طرح‌ها چهار هزار و ۹۲۴ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۳۴ طرح توسط مجریان زن و سه هزار و ۸۱ طرح توسط مجریان مرد اجرایی شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین از مجموع کل طرح‌ها، هزار و ۴۰۱ مورد شهری و دو هزار و ۷۱۴ مورد روستایی بوده که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق روستاها داشته است.

وی بیان کرد: ۲۰۸ مورد طرح‌های اشتغال سال جاری در زمینه‌های کشاورزی، دو هزار و هشت مورد دامداری، ۱۰۹ مورد صنایع دستی و ۱۱۰ مورد حمل و نقل اجرایی شده است.

حسینی افزود: همچنین هزار و ۸۷۷ طرح در زمینه خدمات، ۱۰۴ مورد طیور، ۲۵ مورد زنبور و ماهی، ۳۷۸ مورد صنعتی و ۱۴۶ مورد فرش و گلیم اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های اشتغال سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۱۶۰ درصد و به لحاظ مبلغ ۲۹۶ درصد رشد داشته است.

۲۱ هزار فقره نظارت بر طرح‌ها انجام شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۱ هزار و ۴۲۹ فقره نظارت بر طرح‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دو ماهه سال جاری هم ۸۴ طرح اشتغال در استان اجرایی شده است، گفت: این طرح‌ها با تسهیلاتی بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال اجرایی شده است.

حسینی ادامه داد: از این تعداد ۲۴ طرح توسط مجریان زن و ۶۰ طرح توسط مجریان مرد اجرایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی افزود: همچنین از مجموع این طرح‌ها، ۳۲ مورد شهری و ۵۲ مورد روستایی بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/