استاندار خوزستان گفت: بسته های معیشتی تاکنون بین حدود ۴۰ درصد نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان توزیع شده است.

به گزارش نیکوکار، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه ستاد استانی کمک های مؤمنانه استان خوزستان اظهار کرد: در دین اسلام کمک به نیازمندان و حمایت از آنان فطری است و این فطرت موجب شده مسلمانان و مومنان به ویژه در ماه رمضان تلاش کنند در کار خیر از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی افزود: در پی رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه به قشرهای آسیب پذیر و محرومان جامعه که از نظر معیشتی به خاطر شیوع ویروس کرونا و مقررات قرنطینه ای و نیز مشکلات ناشی از بیکاری و اشتغال، دچار مشکل شدند شاهد شور و نشاط بیشتر برای کمک های مومنانه در جامعه هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برنامه ریزی استان برای کمک مومنانه به قشرهای آسیب پذیر تهیه و توزیع ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بسته معیشتی بود، گفت: به منظور ساماندهی هرچه بهتر این طرح، مقرر شد سپاه و بسیج با توجه به برخورداری از پایگاه در سراسر استان از جمله روستاها و مناطق عشایری، کار توزیع بسته های معیشتی را برعهده بگیرند که در این راستا تاکنون ۲۶۲ هزار بسته توزیع شده و یا در حال توزیع است.

شریعتی ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی های صورت گرفته، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی استان افراد تحت پوشش خود را پشتیبانی می کنند تا تداخلی در توزیع بسته های معیشتی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: با احتساب افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی استان و بسته های توزیع شده توسط سپاه و بسیج، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار خانوار نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان معادل حدود ۴۰ درصد، بسته معیشتی دریافت کرده اند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: تاکنون شرکت فولاد اکسین ۱۰ هزار بسته، فولاد خوزستان ۲۰ هزار بسته، سپاه ۴۴ هزار بسته مشارکت داشتند و با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی استان تهیه و توزیع ۲۶۲ هزار بسته معیشتی حمایتی انجام شده است.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/