کد خبر: 3776

کمک دست‌های مهربان به دست‌های نیازمند؛

۳۲۰۰ بسته ارزاق به دست خانواده‌های کم برخوردار رسید

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان گفت: مرحله‌ اول توزیع سبد کالای رمضان در قالب پویش «کرونان» طی دو هفته‌ی اخیر انجام شد و بیش از ۳۲۰۰ خانوار کم برخوردار، سبد کالای ارزاق دریافت کردند.

به گزارش نیکوکار،‌ زهرا یوسفی روز شنبه  افزود: بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان مرحلهی اول سبد خیریه ویژه‌ ماه مبارک رمضان را در میان خانواده‌های نیازمند توسط ۱۳ شعبه خود در سراسر کشور توزیع کرد.

وی با بیان اینکه توزیع سبد کالای رمضان امسال به علت تعداد بالای اقلام، در دو مرحله انجام می‌شود، تصریح کرد: در سبد کالای مرحله اول، علاوه بر پک‌های مواد غذایی و بهداشتی، اقلامی برای پیشگیری از ابتلای مددجویان به کرونا، از جمله دستکش لاتکس، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک پرستاری نیز قرار داده شده است.

مدیرعامل این بنیاد ادامه داد: مقارن شدن ماه مبارک رمضان با دوران شیوع ویروس کرونا موجب شد تا کمک‌های ویژه‌ی رمضان در قالب کمپین «کرونان» توزیع شود.

وی اضافه کرد: «کرونان» اصطلاحی ترکیبی است از دو واژه‌ی کرونا و نان، به این معنا که برخی اقشار جامعه در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ نه تنها باید با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کنند بلکه دچار مشکلات معیشتی نیز شده‌ و شغل خود را از دست داده‌ و بدون درآمد شده‌اند.

یوسفی جامعهی هدف این پویش را زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: اغلب این زنان، مشاغل روزمزدی از جمله نظافت منازل، دست‌فروشی و بسته‌بندی دارند و پس از شیوع ویروس کرونا، بیشترِ این مشاغل از بین رفته یا به طور موقت تعطیل شده اند. در این میان چنانچه هر کسی به اندازه توان خود به این افراد کم برخوردار کمک کند، آنها نیز می‌توانند این بحران را با کمترین دغدغه و مشکل پشت سر بگذارند.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: پویش «کرونان» نیز از ابتدای اردیبهشت ماه با هدف تأمین مایحتاج زنان سرپرست خانوار در دوران کرونا آغاز شده زیرا در دوران شیوع ویروس کرونا بسیاری از زنان سرپرست خانوار شغل خود را از دست دادند و منبع درآمدی ندارند. شغل این زنان اغلب به ‌صورت روزمزدی است و در این دوران، بسیاری از مشاغل روزمردی نیز تعطیل شده اند.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان گفت: مرحله‌ دوم توزیع سبد کالای رمضان از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود که این سبدها نیز علاوه بر مواد غذایی و مواد شوینده، شامل اقلام بهداشتی مقابله با کروناست. البته در بخش دیگری از پویش کرونان که طی هفته‌ی جاری انجام خواهد شد، توزیع غذای گرم در میان نیازمندان به عنوان افطاری را نیز در برنامه بنیاد قرار داده ایم.

وی در خصوص اقدامات این بنیاد در راستای مبارزه با شیوع کرونا تصریح کرد: بنیاد دست‌های مهربان در پویش اول خود تحت عنوان «سینِ امسال سلامتی» در اسفند ماه ۹۸، مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش مورد نیازِ بیش از ۱۵ هزار مددجو را تأمین و توزیع کرد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/