کد خبر: 3706

مدیر بهزیستی شمیرانات گفت: سم پاشی شیرخوارگاه آمنه بصورت یک روز در میان، سم پاشی شیر خوارگاه رفیده در پنج مرحله، سم پاشی مراکز آسیب و شبه خانواده بصورت دو روز در هفته، سم پاشی مرکز کودکان و نوجوانان و سم پاشی و ضد عفونی مرکز میان مدت ترک اعتیاد با کمک شهرداری و خیرین اجرا شده است.

به گزارش نیکوکار،‌ مینا رجایی با تشریح اقدامات این سازمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا ویژه جامعه هدف و با اشاره به چالش ها و مشکلات جامعه هدف سازمان بهزستی در ایام شیوع این ویروس در کشور افزود: اداره بهزیستی شهرستان شمیرانات با برنامه ریزی و اقدام جهادی فعالیت خوبی را در پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویژه جامعه هدف انجام داده است.

وی، ضد عفونی تجهیزات اداری اعم از میز و صندلی، راهرو ها، سالن انتظار مراجعان و درهای ورود و خروج پرسنل و مراجعان، بصورت روزانه، تغییر چیدمان محل انتظار مراجعان جهت ایجاد حداکثر فاصله، تهیه و تامین دستکش یکبار مصرف، ماسک و مواد ضد عفونی جهت پرسنل و الزام در استفاده از وسایل نامبرده شده، اختصاص دستگاه های ضد عفونی ویژه مراجعان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین همکاران و مراجعان و استفاده از دستگاه تب سنج جهت تست روزانه پرسنل و نیز غربالگری مراجعان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در انتقال ویروس کرونا در بهزیستی شمیرانات عنوان کرد.

رجایی اضافه کرد: توزیع بروشور های اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از کرونا همراه با تولید ۳۰۰۰ عدد ماسک و ۶۰۰ بطری ماده ضد عفونی توسط گروه همیار فشم با همکاری بسیج بخش دیگری از فعالیت ها بوده است.

مدیر بهزیستی شمیرانات گفت: با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان توزیع ۱۰۰۰ بسته سبد کالای ویژه مددجویان و توانخواهان شهرستان شمیرانات آغاز کردیم. همچنین تهیه و توزیع پک های بهداشتی جهت جمعیت هدف اعم از توزیع ۵۰۰ عدد پک با همکاری بسیج جهت کودکان زباله گرد، توزیع ۷۰۰ عدد پک در سه مرحله جهت خانواده های تحت پوشش، توزیع ۲۰۰۰ عدد پک جهت کودکان خیابانی و زنان آسیب دیده اجتماعی و توزیع۶۰۰عدد پک جهت معتادین باشگاه مثبت (معتادین گذری) از دیگر برنامه های بهزیستی شمیرانات بوده است.

وی گفت: در این ایام به هزار و ۴۹ نفر مددجوی حوزه توانبخشی و ۸۰ نفر مددجوی حوزه اجتماعی و سایر جامعه هدف در مجموع بالغ بر هزار و ۱۲۹ نفر مبلغ ۳۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در ستاد بهزیستی شمیرانات پرداخت شده است. همچنین به تعدادی از کارکنان ۴۱ مرکز شبانه روزی سالمندان و ذهنی و جسمی توانبخشی و ۱۲ مرکز اجتماعی (جمعا ۵۳ مرکز) مبلغ پنج میلیون ریال از طریق بهزیستی کشور واریز شده است. به ۹ مرکز اقامتی هم، به هر مرکز مبلغ ۵۰ میلیون ریال از طریق بهزیستی کشور پرداخت شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/