رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: پنج هزار بسته اقلام بهداشتی مقابله با کرونا برای جانبازان نخاعی و شیمیایی کشور بسته بندی و ارسال می‌شود.

به گزارش نیکوکار، مهدی یوسفی افزود: بسیاری از جانبازان نخاعی و شیمیایی داروهایی مصرف می‌کنند که تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن است و ابتلای آنها به کرونا می تواند بسیار خطرناک باشد، بر همین اسال هیات امنای صرفه جویی ارزی به دستور مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقلام بهداشتی را برای محافظت از این افراد در نظر گرفت.
وی عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتیم برای حمایت هرچه بیشتر از جانبازان کشورمان پنج هزار بسته اقلام بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح، ماسک N۹۵ ، دستکش لاتکس و ماسک سه لایه به صورت رایگان در منزل جانبازان نخاعی و شیمیای سراسر کشور ارسال می‌شود.

رئیس هیات امنای ارزی وزارت بهداشت گفت: جانبازان جزو شریف ترین و نجیب ترین اقشار جامعه هستند که در ماههای گذشته با وجودی که دچار کمبود و مشکلات بودند اما لب به گلایه باز نکردند و این وظیفه ماست که برای حمایت از آنان اقدامی کنیم.

وی افزود: این بسته بهداشتی با بودجه وزارت بهداشت این هفته برای پنج هزار جانباز بالای ۷۰ درصد نخاعی (که خانه نشین هستند) و شیمیایی ارسال می شود و با هماهنگی نهادهای انقلابی قرار است برای جلوگیری از هر گونه واسطه و اطمینان از اینکه این اقلام به دست جانبازان می رسد، در خانه آنان به جانبازان تحویل شود.

یوسیفی گفت: اولین محموله که شامل هزار بسته اقلام بهداشتی است، بسته بندی شده و روزهای شنبه و یکشنبه در اختیار جانبازان قرار می گیرد و چهار بسته دیگر نیز تا آخر هفته به دست آنها می رسد.

وی افزود: همراه با این بسته اهدایی، پیام وزیر بهداشت هم هست.

در متن پیام سعید نمکی وزیر بهداشت به جانبازان آمده است: ایمان داریم که جانبازان سرافراز، شهدای زنده و ستاره‌های درخشان آسمان ایثار و مهربانیند. بازماندگان روزهای سخت وطن و اسطوره‌های پایداری و عزت ایران زمینند.

وزیر بهداشت خطاب به جانبازان نوشت: ارجمند بزرگوار، در این ماه مبارک ملتمس دعای خیر و نفس‌های آغشته به فیض ملکوتیتان هستیم تا دعا کنید ایرانی اسلامی همواره سرافراز و با عزت در عرصه جهانی بدرخشند و مردمان شریفش با تندرستی و شادکامی روزگار بگذارنند و خدمتگزارانش در خدمت به پاکیزه‌ترین بندگان پروردگار شرمسار خون شهدا و ایثار جانبازان سربلندش نباشند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/