رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع ۲۰۰ هزار بسته حمایتی با همکاری خیران در سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد و گفت: از نیمه ماه رمضان سرفصل دوم حمایت ها را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش نیکوکار،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه ضیافت‌الله است، در این ماه به ما آموخته‌اند که باید گرسنگی و تشنگی را تحمل کنیم تا به یاد گرسنگان و تشنگان و گرسنگی و تشنگی قیامت باشیم. اگر در احکام اسلام دقت کنیم، علاوه بر اینکه روزه  برای فرد سازنده است، احکام پیرامونش، سازندگی اجتماعی به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به دعاهای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این دعاها به ما یاد می دهند که باید به فکر همنوعانان باشیم و این فرهنگ اسلام در ماه رمضان است.

خاموشی بیان کرد: بنابر آنچه در متون اسلامی آمده است، برای بهشت رفتن دو بال نیاز است یک بال «ایمان موحدانه» که ابزارش «نماز» است و دومی «انفاق»، آن زمان که از جهنمیان سؤال می کنند، «چرا شما به جهنم آمدید؟» می گویند: برای اینکه اهل نماز و اطعام مساکین نبودیم. آیات بسیاری در این باره در قرآن به چشم می خورد که به ما یاد می‌دهد به دیگران و زندگی اجتماعی توجه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا که تمامی جوامع را درگیر کرده است، عنوان کرد: با مشاهده اولین مورد ابتلا به این بیماری در کشور، دستگاه های دولتی و حاکمیتی از جمله وزارت بهداشت و درمان با اهتمام جدی در این زمینه وارد عمل شدند و رهبر معظم انقلاب اسلامی همه را به خط قرارگاه کرونا سوق دادند و تدبیر ایشان سبب شد همه گوش به فرمان عمل کردند و در نقشه جامعه جهانی، ایران یک رتبه خوبی در مقابله با این ویروس به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: در این رتبه خوب بین المللی، مردم نقش مهمی داشتند و با ایفای این نقش، اعم از رعایت بهداشت محیط، رفت و آمد نکردن در محیط های پرخطر و حتی قرنطینه کردن، به طور طبیعی اقتصاد مدتی تعطیل بود و اقشار آسیب‌پذیر و کسانی که درآمد روزانه دارند به طور طبیعی آسیب دیدند که انشاالله با همدلی مردم این دوران نیز پشت سرگذاشته می‌شود.

خاموشی در ادامه با اشاره به نمونه‎ ای از این همدلی‌ها افزود: ۹۰ درصد بسته های حمایتی که توسط بقاع متبرکه تهیه شده تحت پوشش کمک های مردمی بوده و اوقاف در تکمیل این بسته ها همکاری می کند. همچنین در این مدت در ایام عید نوروز و نیمه شعبان، بیش از ۲۰۰ هزار بسته حمایتی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه از طریق نیات واقفان خیراندیش که نیت اطعام داشتند، در سراسر کشور توزیع شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مبنی بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک آرایش جدید در اوقاف شکل گرفت و موجب شد، جهش دومی را در این زمینه تدبیر کنیم بر همین اساس از نیمه رمضان، سرفصل دوم را آغاز خواهیم کرد. با توجه به توسعه جغرافیایی بقاع متبرکه، این امکان وجود دارد که از محیط پیرامونی و افرادی که در آن جوامع حضور دارند و نیازمند کمک هستند شناسایی دقیق صورت پذیرد و تدابیر لازم اتخاذ شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/