کد خبر: 3351

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: جلسات شوراهای پزشکی و هیئت‌های رسیدگی مربوط به معافیت کفالت از اول اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در رده‌های وظیفه عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش نیکوکار، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در رزمایش همدلی برکت که با هدف ایجاد ۱۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با اولویت آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا که با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال جدید را به عنوان جهش تولید اعلام کرده است و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز در این خصوص اقداماتی در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: در این مدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اقداماتی در راستای افزایش سلامت مردم انجام داده است و تولیداتی در حوزه تجهیزات پزشکی داشته‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: اگر در همه این موارد به تولید نگاه نمی‌کردیم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل اسفند ماه قرارداد خرید ۵۰ میلیون ماسک با یکی از کشورهای اروپایی منعقد کرده‌ایم ولی آنها به تعهدات‌شان عمل نکردند.

مخبر افزود: بلافاصله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تولید ماسک وارد عمل شد و در حال حاضر روزانه  یک میلیون ماسک تولید می‌کنیم که به زودی به تولید ۴ میلیون ماسک در روز می‌رسیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: امروز در جریان کرونا آغاز توزیع یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی را در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا سامانه پاسخگویی به سؤالات مردم در خصوص این بیماری با سامانه ۴۰۳۰ آغاز کرده‌ایم که بیش از ۸۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی با را‌ه‌اندازی این سامانه کم شد.

مخبر خاطرنشان کرد:‌ یکی دیگر از اقدامات خوبی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال انجام ان است رفع مشکلات کوله‌بران است که در این راستا ۳ هزار طرح اشتغال مخصوص کوله‌بران ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند اشتغال ۹ هزار کوله‌بر را فراهم کند و همین موضوع موجب جلوگیری از قاچاق کالا هم می‌شود.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/