کد خبر: 3315

به گفته معاون مشارکت‌ها و موسسات سازمان بهزیستی، بیش از ۳ هزار نفر از مددجویان این سازمان، در کارگاه‌های تولید ماسک، لباس کادر پزشکی مخصوصاً لباس ویژۀ کادر مراقبت کرونا، شیلد محافظ صورت و محصولات ضدعفونی کننده مشغول به کار هستند.

به گزارش نیکوکار، ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت‌ها، موسسات، توانمندسازی و امورمجلس سازمان بهزیستی گفت: همزمان با اعلام وضعیت ویژه برای مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور و تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و تشکیل کمیتۀ ویژۀ پیشگیری از بیماری‌های واگیر در سازمان بهزیستی کشور، کارگروه ویژه‌ای برای راه اندازی و تجهیز واحد‌های تولیدی محصولات بهداشتی و مراقبتی نظیر: ماسک، مواد ضدعفونی کننده و … در اداره کل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تشکیل شد.

وی افزود: از اسفندماه سال ۹۸ سازمان بهزیستی در کلیه استان‌ها در حرکتی خودجوش و به منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود برای مبارزه با ویروس کرونا، اقدام به راه اندازی کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با ویروس کرونا کردند.
یزدان مهر اظهار کرد: از اسفندماه تاکنون، بالغ بر ۳۵۰ هزار واحد تولیدی در مقیاس کوچک و متوسط توسط جامعه هدف بهزیستی تشکیل گردیده که بخش قابل توجهی از این واحد‌ها با هماهنگی اداره بهداشت یا اداره صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، اقدام به تولید و تجهیز کارگاه کرده اند.

معاون مشارکت‌ها و موسسات سازمان بهزیستی ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان و خانواده هایشان در قالب کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با کرونا در اسفندماه سال قبل و فروردین سال جاری مشغول به فعالیت شدند.

وی افزود: از این میزان بالغ بر ۱۵۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار و ۱۵۰۰ نفر معلول هستند و محصولاتی همچون: ماسک، لباس کادر پزشکی مخصوصاً لباس ویژۀ کادر مراقبت کرونا، شیلد محافظ صورت و محصولات ضدعفونی کننده تولید می‌کنند.

یزدان مهر گفت: در کنار این کارگاه‌ها، کارخانجاتی همچون شرکت فیروز، شرکت اونتاطلوع بابل و واحد‌های صنعتی دیگر که همکاران بهزیستی محسوب شده و افراد تحت پوشش بهزیستی در این کارخانجات شاغل هستند به شکل شبانه روزی در حال تولید و عرضه محصولات ویژۀ مبارزه با کرونا خصوصاً محلول‌های ضدعفونی کننده تحت نظارت سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هستند.

معاون مشارکت‌ها و موسسات سازمان بهزیستی اظهار کرد: جامعه هدف بهزیستی با وجود محدودیت‌های زیادی که از نظر مالی دارند و با استفاده از وام‌های کوچک حمایتی برای اشتغال، تا زمان برطرف شدن کامل بیماری کرونا، تمام تلاش و توجه خودشان را برای حضور در جهاد مبارزه با بیماری کرونا خواهند داشت و از چالش کرونا به عنوان فرصتی برای جهش تولید منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری بهره برداری خواهند کرد.

وی در پایان گفت: پویش ملی اشتغال بهزیستی در فضای مجازی شکل گرفته و تاکنون بیش از هزار نفر از فعالان فضای مجازی در قالب پویش مذکور با اداره کل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور، ارتباط و همکاری گرفته اند و امیدواریم با این حرکت بزرگ جهادی بتوانیم نقشی در حل بحران بیماری کرونا داشته باشیم.

 

منبع: میزان

 

انتهای پیام/