کمک‌های نقدی بنیاد مستضعفان با حمایت از حاشیه‌نشینان و افراد فاقد پوشش حمایتی در برابر کرونا ،به ۱۶۸۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش نیکوکار،  به دنبال طولانی شدن مبارزه با شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدن اقشار کم درآمد و ضعیف با تعطیلی کسب و کارها در هفته‌های اخیر، بنیاد مستضعفان مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال را در اختیار بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از این افراد با اولویت حمایت از حاشیه نشینان و افراد فاقد پوشش حمایتی قرار داد.

بر اساس این گزارش، با تخصیص این رقم، جمع کمک‌های نقدی بنیاد مستضعفان به ۲ نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به ۱,۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

در کمک اخیر بنیاد مستضعفان به این دو نهاد، ۴۰۰ میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۰ میلیارد ریال هم به حساب سازمان بهزیستی واریز شد تا این دو نهاد حمایتی، این مبلغ را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر با اولویت ساکنان مناطق حاشیه نشین، مناطق محروم و افرادی که فاقد هرگونه پوشش حمایتی هستند هزینه کنند.

کمک اخیر بنیاد مستضعفان به این دو نهاد حمایتی در شرایطی انجام شد که کمیته امداد و سازمان بهزیستی به محلی برای مراجعه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه تبدیل شده‌اند که این روزها با شیوع کرونا در کشور و تعطیلی چند هفته‌ای کسب و کارها، با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

پیش از این نیز این بنیاد برای حمایت از اقشار آسیب پذیر از جمله، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، ۴۰۰۰ نفر از دستفروشان پایتخت، کودکان کار و خیابان، کارگران پسماند و سازمان بهشت زهرا (س) و حاشیه نشینان شهر تبریز و … مبلغ ۱,۱۰۰ میلیارد ریال را اختصاص داده بود.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/