رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جزئیات تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده از سوی این سازمان در هماهنگی با وزارت بهداشت را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، دکتر حسن صفاریه با اشاره به ورود جمعیت هلال احمر به بحث تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک، گفت: در حال حاضر در یکی کارخانه هایمان ۵۰۰۰ لیتر در روز و در کارخانه دیگرمان هم‌۵۰۰۰ لیتر در روز مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز در کشور را تولید می کنیم. بر این اساس سازمان تدارکات جمعیت هلال احمر روزانه ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید می کند.

وی افزود: شرکت پخش جمعیت هلال احمر مجوز توزیع این مواد ضدعفونی کننده را از وزارت بهداشت دریافت کرده است و این مواد را در داروخانه ها توزیع می کند. در عین حال در داروخانه هلال هم این مواد ضدعفونی کننده عرضه می شوند.

صفاریه درباره وضعیت مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده نیز گفت: خوشبختانه در حال حاضر از مواد اولیه تولید داخلی استفاده می کنیم. البته کمبودها و مشکلاتی وجود دارد، اما کار را ادامه می دهیم.

رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر درباره برنامه این سازمان برای تولید ماسک جهت رفع کمبودها در این حوزه، اظهار کرد: در زمینه تولید ماسک هم اقداماتی انجام شده که طی فرایندی تولید می‌شود. حتی بر اساس برنامه ریزی هایمان تولید ماسک از سوی جمعیت هلال احمر به سقف دو تا سه میلیون هم خواهد رسید، اما در حال حاضر در فرایند تولید ماسک‌ هستیم.

صفاریه با بیان اینکه یک مقدار ماسک‌ تولید کرده ایم، اما اینطور نیست که بتوان گفت روزانه میزان‌ مشخصی ماسک تولید می‌کنیم، تاکید کرد: باید توجه کرد که تمام فعالیت هایی که سازمان تدارکات جمعیت هلال احمر انجام‌ می دهد، باید با رعایت استانداردهای وزارت بهداشت باشد که این اقدام را انجام می دهیم و کاملا با وزارت بهداشت هماهنگیم.

صفاریه همچنین گفت: طبق بخشنامه های صادر شده ما باید ماسک های تولیدی را به وزارت بهداشت ارایه دهیم، اما در نظر داریم که بعد از رسیدن به تولید انبوه ماسک، مجوز توزیع این ماسک ها در داروخانه هلال احمر را دریافت کنیم که ممکن است این‌مجوز را بدهند یا ندهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/