رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام مراکز سالمندان در سراسر کشور جهت مقابله با کرونا به اکسیژن سنج مجهز شدند تا سالمندان به محض افت اکسیژن به مراکز درمانی منتقل شوند.

به گزارش نیکوکار،  محمد نفریه  افزود: افزایش سطح بهداشتی و غربالگری روزانه برای سالمندان و بررسی علائم بالینی مانند تب در همه مراکز نگهداری بهزیستی و تجهیز مراکز سالمندان به دستگاه اکسیژن سنج برای تکمیل برنامه غربالگری آنان از اقدامات بهزیستی برای مقابله با کرونا در مراکز به شمار می رود تا اگر مددجویی دچار افت اکسیژن شد سریعا به بیمارستان اعزام شود.
وی تصریح کرد: تمام مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان به دستگاه اکسیژن سنج مجهز شده اند؛ این دستگاه ها مانند انگشتانه و دیجیتال هستند و هرکدام  ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان  قیمت دارند.
نفریه اظهار داشت: تاکنون موارد مشکوک – از جمله افراد فوت شده – به کرونا در مراکز نگهداری بهزیستی داشتیم اما هیچکدام مثبت ثبت شده نداشتیم و جواب آنها منفی بود چون در مراکز بهزیستی به دلایل شرایط خاص، عموما افراد نگهداری شده بدحال یا سالمند هستند همواره مرگ و میر وجود دارد اما آمار این مرگ و میرها نسبت به گذشته افزایش پیدا نکرده است.
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مددجویان بهزیستی دارای نارسایی کلیوی که در خانه نگهداری شده، تست کرونای او مثبت شده بلافاصله تحت مراقبت قرار گرفته و بهبود یافت و اکنون مرخص شده است؛ به خانواده او جهت پیشگیری از کرونا،‌آموزش های لازم اراده شده است.
وی یادآور شد: اکنون ۲۵۰ مرکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارند که از بین آنها ۳۳۰ مرکز مختص سالمندان است.

مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر روز چهارشنبه به دو هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از کرونا نیز به ۹۲ نفر رسید و ۵۵۲ نفر در مجموع بهبود یافتند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر