ساخت پروژه‌های مسکن محرومان در گیلان، مشارکت سپاه قدس در اجرای این پروژه‌‌ها و حمایت از قشر نیازمند از جمله برنامه‌هایی است که نهاد کمیته امداد با مشارکت و نقش‌آفرینی جامعه خیران در حال انجام آن است.

به گزارش نیکوکار، ساخت مسکن برای مددجویان و پیشبرد پروژه‌های مسکن محرومان در استان گیلان، مشارکت سپاه قدس در اجرای این دست از پروژه‌‌ها و حمایت از قشر نیازمند جامعه از جمله برنامه‌های مهمی محسوب می‌شود که نهاد کمیته امداد با مشارکت و نقش‌آفرینی فعال جامعه خیران در حال انجام آن است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان  در رشت، ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان این نهاد را با مشارکت سپاه قدس و جامعه خیران مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده به مددجویان کمیته امداد، ایتام و محسنین در سطح استان گیلان برنامه‌ریزی جهت ساخت مسکن برای آن‌ها است.

عباس اهرابی نقش فعال خیران و نیکوکاران در حمایت از مددجویان کمیته امداد استان گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: حامیان و نیکوکاران برای ساخت و خرید مسکن ایتام و محسنین و تکمیل ساخت منازل نیمه تمام آن‌ها مشارکت کرده و تعدادی از آن ها هم در راستای خرید لوازم ضروری منزل برای ایتام و محسنین اقدام می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر و طبق آمارهای موجود بالغ بر ۶ هزار و ۲۴۸ نفر از ایتام و فرزندان محسنین در استان گیلان دانش‌آموز هستند تصریح کرد: علاوه بر این‌ها ۶۹۲ نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان هم به وسیله حمایت‌های مؤثر کمیته امداد و کمک‌های نیکوکاران در سطح دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۸۱ حامی از ۳ هزار و ۵۳۶ یتیم در سطح استان حمایت به عمل می‌آورند خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۳۰ حامی نیز حمایت ۴ هزار و ۵۴۳ فرزند محسنین تحت پوشش این نهاد را به عهده دارند از طرفی ۱۶۷ نفر از فرزندان محسنین هنوز فاقد حامی هستند.

اهرابی با تأکید بر اینکه کمیته امداد به ‌تنهایی قادر به شناسایی همه افراد نیازمند جامعه نیست مشارکت و نقش‌آفرینی مردم و رسانه‌ها را در این امر لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: در صورت شناسایی این افراد یا معرفی از سوی رسانه‌ها و مردم کمیته امداد بررسی‌های لازم برای تحت پوشش قرار دادن آنان را آغاز می‌کند.

وی پیشبرد برنامه‌های توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش را از جمله رویکردهای مهم نهاد کمیته امداد گیلان اعلام کرد و بیان داشت:‌ حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی،‌ پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان، ارائه آموزش‌های مرتبط شغلی در کنار توانمندسازی مددجویان به ارتقاء سطح درآمدی و اقتصادی آنان نیز می‌انجامد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ارتقاء سطح زندگی مددجویان کمیته امداد و افزایش درآمدهای آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد کسب و کار از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توانمندسازی مددجویان در گیلان اجرایی می‌شود و در جهت افزایش توان اقتصادی آنان مؤثر بوده است.

اهرابی از ارائه آموزش‌های مشخص قبل از شروع کسب و کار و فعالیت تولیدی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: کمیته امداد گیلان در مسیر تحقق بیشتر این هدف با سایر سازمان‌‌ها و ادارات کل مرتبط نظیر اداره کل فنی‌وحرفه‌ای گیلان توافقنامه‌هایی را منعقد و اجرایی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان استفاده از بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را نیز مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: ارتقاء سطح درآمدی مددجویان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کمیته امداد گیلان است بنابراین برای تحقق این هدف از تمام راهکارهای لازم استفاده می‌کنیم.

وی مهم‌ترین روش‌های پرداخت غیرحضوری کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد گیلان را برشمرد و گفت: ارسال عدد یک به سرشماره ۸۸۷۷ و یا شماره‌گیری کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷* از جمله روش‌هایی هستند که خیران و نیکوکاران استان می‌توانند از طریق آن‌ها جهت حمایت از خانواده‌های محروم یاریگر ما باشند.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

ارسال نظر