کد خبر: 277

اولین مرکز نوآوری بانوان با نام مانا امروز سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش نیکوکار ، حکیمه فری زاده رئیس مرکز نوآوری مانا در این مراسم گفت: این مرکز به دلیل نیاز بانوان به محلی امن برای انجام فعالیت‌های اجتماعی در کنار فعالیت‌های خانوادگی راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: در ابتدای راه‌اندازی این مرکز طراحی زیر ساخت‌های متناسب با نیاز بانوان درنظر گرفته شد و در مرحله بعدی سعی شد شتابدهنده‌ها و پیش شتابدهنده‌ها ورود پیدا کنند.
فری زاده بیان کرد: در این مرکز نوآوری، شتابدهنده بانوان دارای ۵ تیم با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ تومان است و در مرحله پیش شتابدهی نیز  شش تیم و ۵۰میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است و ۵۰ میلیون تومان نیز گرنت حمایتی برای رساندن نمونه اولیه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مرکز نوآوری بانوان به لحاظ زیر ساختی با سایر مراکز تفاوت دارد، در این مرکز جدای از فضای کار اجرایی، فضای کار مادر و نوزاد و فضای نگهداری کودک نیز داریم.
فری زاده افزود: در این مرکز سعی شده فضایی مهیا شود تا هیچ خانم خلاق به دلیل عدم وجود فضای مناسب از اکوسیستم نوآوری دور نماند.

افزایش تعامل و همکاری بانوان در فعالیت‌های کارآفرینی و استارت‌آپی و استاندارد سازی فضای مورد نیاز مادران در محیط‌های کار اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از اهداف دیگر راه اندازی این مرکز است.

مرکز نوآوری «مانا» دارای سه بخش است. بخش شتابدهنده که در دو فاز پیش شتابدهی و شتابدهی روی بانوان دارای ایده و خلاقیت سرمایه‌گذاری می‌کند تا با این توانمندسازی آن‌ها نسبت به تاسیس شرکت دانش بنیان اقدام کنند. در این بخش ایده‌ها پرورش می‌یابند و تبدیل به یک کسب و کار پایدار می‌شوند.