معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح خدمات بهزیستی به خانوارهای دارای فرزندان چند قلو گفت: پرداخت مستمری ماهانه به خانوارهای دارای فرزند بیش از ۳ قلو با هدف کمک معیشتی به آنها بوده است.

به گزارش نیکوکار، حبیب‌الله مسعودی فرید  در  «جشن انقلاب» که با حضور خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو برگزار شد، در خصوص خدمات سازمان بهزیستی به افراد دارای فرزند چند قلو افزود: شیرخشک تامین شده از سوی بهزیستی به افراد دارای چند قلو در شیرخوارگاه‌ها توزیع می‌شود. همچنین براساس برنامه نظام سلامت مادران این چند قلوها می توانند برای دریافت شیرخشک به مرکز بهداشت مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در صورتی که نیازمند بودن این افراد به کمک‌ سازمان بهزیستی احراز شود آنها می‌توانند از شیرخشک رایگان بهره‌مند شوند، اظهار کرد: میزان شیرخشک‌ مذکور براساس نیاز کودک است.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه پرداخت مستمری ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی از سوی سازمان بهزیستی به خانوارهای دارای فرزندان ۳ قلو به بالا نیز با هدف کمک معیشت به این خانواده‌هاست تا اقلام مورد نیاز برای بهبود سلامت فرزندانشان را تامین کنند. در این فرایند ما و وزارت بهداشت به توافق رسیده‌ایم.

وی در خصوص این اقدام بهزیستی برای حمایت معیشتی از خانوارهای دارای فرزند چند قلو و احتمال هم پوشانی آن با اقدامات نهادهای دیگر از جمله بنیاد مستضعفان نیز توضیح داد: مجموعه این اقدامات با هماهنگی کامل با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی بوده و جلسات متعددی برای هم افزایی در این خصوص برگزار شده است.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/