مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر از طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی ۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح این استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش نیکوکار، حافظ باباپور افزود: برای بهسازی و نوسازی این واحدها در سال جاری در سطح تمامی روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان از محل تسهیلات بانکی و مردمی ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: به مناسبت همین ایام ۲ هزار و ۴۱۸ جلد سند مالکیت روستایی و ۸۷۵ جلد سند مالکیت شهری در ۲۱ شهرستان استان با صرف ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تهیه و در اختیار مالکان واحدها قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر از طرح هادی ۹ روستا در ۶ شهرستان بهره برداری می‌شود، گفت: این طرح‌ها در سال ۹۷ آغاز شده و برای اجرای آنها ۲۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال هزینه شده است.

باباپور، اجرای آسفالت معابر ۴ روستای استان را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح دهه فجر اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها که از سال ۹۷ شروع شده حدود ۳۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال اعتبار از سوی این بنیاد هزینه شده است.

وی میانگین کشوری اجرای طرح هادی را ۵۰ درصد و میانگین استانی را حدود ۴۳ اعلام و یادآوری کرد: بنیاد مسکن متولی تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاها بوده و در تمام روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار استان طرح هادی اجرا شده و در ۷۰۰ روستا از بین ۲ هزار و ۲۰ روستا نیاز به تجدید دوباره طرح هادی بوده و برای اجرای هر طرح هادی حدود ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سهم قیر رایگان استان تا سال ۹۸ در حدود ۱۸ درصد بود که با عملکرد مناسب این بنیاد مسکن به ۱۹ درصد رسید، گفت: رکورد استفاده از قیر رایگان در سال ۹۷ در این استان زده شد و حدود یک میلیون و ۴۵۰ متر مربع عملیات آسفالت‌ریزی انجام شد.

باباپور، تهیه و مطالعه طرح هادی در ۲ هزار و ۱۳ روستا، طرح بازنگری طرح هادی در ۴۳۴ روستا، اجرای طرح هادی در ۸۷۵ روستا، صدور ۲۱۷ هزار و ۱۰۲ جلد سند روستایی و ۲۵ هزار و ۸۶۷ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، مقاوم سازی و نوسازی ۱۶۷ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری، اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و احداث ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری را از جمله اقدامات ۴۱ ساله این بنیاد در این استان اعلام کرد.

وی با اشاره به احداث یک هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی از سوی خیرین مسکن ساز استان برای محرومان، اظهار داشت: هم اکنون میانگین مقاوم سازی مسکن در سطح کشور ۴۲ درصد و در این استان ۴۸ درصد بوده و میانگین استانی از میانگین کشوری ۶ درصد بیشتر است.

منبع: مهر

انتهای پیام/