سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از حضور و فعالیت تیم‌های سحر (ساماندهی حمایت‌های روانی اجتماعی و فرهنگی) این سازمان در مناطق سیلزده جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، علی حیدری نجات با اعلام این خبر افزود: تیم‌های سحر سازمان جوانان هلال‌احمر برای کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا وارد مناطق سیلزده جنوب استان سیستان و بلوچستان شده اند و این حضور و اقدام به منظور انجام حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی از افراد آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر به ویژه کودکان و بانوان انجام شده است.

وی ادامه داد: اعضای تیم های سحر در قالب تیم های سلامت لوازم بهداشتی مورد نیاز سیلزدگان را در جنوب استان سیستان و بلوچستان در میان آنان توزیع کرده و ضمن همکاری در بسته بندی لوازم امدادی در محل سوله های ورزشی شهرستان های متاثر از سیل و آبگرفتگی اخیر اقدام به اجرای فعالیت های متنوع از طریق بازی های هدفمند و بومی محلی، نقاشی کودکان و ارائه خدمات مشاوره ای در روستای سیل زده و آسیب دیده کردند.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی، توزیع لوازم التحریر و لوازم بهداشتی و همچنین زنگ سلامت با تهیه و توزیع صبحانه سالم از دیگر فعالیت های این تیم ها در مناطق سیلزده استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود.

حیدری نجات توضیح داد: اعضای تیم های سحر در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ضمن ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره ای؛ آموزشی و معیشتی به آسیب دیدگان با حضور در بین کودکان و بررسی نیازهای آنان پرداختند و برای آن ها محیط شاد جهت از سرگیری فعالیت ها و ارائه برنامه های عادی زندگی کردند.

وی از امدادرسانی به ۳۶ هزار و ۸۰۳ خانوار سیل زده از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: بسته بندی اقلام امدادی و هوایی به حادثه‌دیدگان با تلاش بی وقفه ۷۵ نفر از اعضای کانون های جوانان ادامه دارد.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از روز ۲۱ دی تا صبح روز هشتم بهمن ۹۸، در هزار و ۱۲۵ روستا در ۱۵ شهرستان این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند، خدمات امدادی ارائه شده است، گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور حداکثری اعضای جوانان و داوطلب خود همچنان با تمام توان جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان از سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان تلاش می کند و تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار حادثه دیدگان حضور خواهد داشت.

سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر سازمانی است داوطلب محور، اصول مدار و دارای تعامل سازنده با جهان که با ترویج روحیه بشردوستی، ایثار، تعاون، سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری در میان جوانان، ظرفیت آنها را برای افزایش برخورداری انسان ها از کرامت، سلامت، محیط زیست سالم، صلح و احترام به کار می گیرد.

این سازمان نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم‌های ورزیده سازماندهی می کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل و امور خود و جامعه را به طور موثری اداره و هدایت کنند.

بارندگی های سیل آسای ۲۰ تا ۲۲ دی ماه گذشته سبب طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب، سرریز شدن سدها و بندهای جنوب سیستان و بلوچستان و بروز خسارت های زیاد به زیرساخت ها بویژه راههای روستایی و شبکه های آب و برق، اراضی کشاورزی و واحدهای مسکونی شده است.

هر چند این سیل خساراتی به همراه داشت اما برکات متعددی نیز به ارمغان آورد که همدلی و همراهی هموطنان، عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و حضور رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از اعضای هیات دولت در این منطقه از مهمترین آنها است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/