شهردار منطقه 17 تهران با اشاره به اجرای طرح «از خانه تا مدرسه با دوچرخه» و اهدای دوچرخه به دانش آموزان گفت: اجرای این طرح در حفاظت از محیط زیست و کاهش ترافیک مؤثر است.

به گزارش نیکوکار، محمود کلهری، شهردار منطقه ۱۷ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس در مورد نقش دانش آموزان در پیشبرد برنامه‌های شهری در پایتخت اظهارداشت: پیشرفت‌های کشور در تمامی عرصه ها مرهون زحمات، رشادت‌ها و ایثارگری های افراد بسیاری است. علم آموزی و مهارت آموزی امروز دانش آموزان هم می‌تواند آینده کشور را تأمین و تضمین کند چرا که دانش آموزان با پذیرش مسؤولیت های اجتماعی، می‌آموزند که برای آینده کشور نیز مفید باشند.

وی گفت: مدیریت شهری منطقه ۱۷ با اجرای طرح نوآورانه «از خانه تا مدرسه با دوچرخه» توانسته سهم به‌سزایی در ارتقای علاقه مندی دانش آموزان و توجه آنها به حفاظت از محیط زیست و کاهش ترافیک داشته باشد. اکنون بسیاری از دانش آموزان این منطقه با استفاده از دوچرخه‌های اهدایی شهرداری، مسیر مدرسه تا خانه و بالعکس را رکاب می زنند.

کلهری از اجرای فازهای دیگر این طرح در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طرح از خانه تا مدرسه با دوچرخه توانسته در میان طرح‌های بسیاری به عنوان طرح خلاقانه و نوآورانه در جشنواره نوآوری مدیریت شهری شایسته تقدیر شود و در آینده نزدیک نیز در مجامع بین المللی  برای انتقال تجربه‌های اجرا، طرح خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۷ با دعوت از دانش آموزان گفت: تشکیل گروه‌های ارتباط مستمر در محیط مجازی می‌تواند ارتباطی دائم، مستمر و بی واسطه بین شهرداران مدارس و مدیران شهری ایجاد کند. از دانش آموزان می خواهم دایره رصد و توجه شان را از مدرسه و محیط اطراف بیشتر کرده و مشکلات شهر و محله را رصد کنند و با همفکری دیگر دانش آموزان و تشکیل گروه‌های مشورتی، راه حل برای رفع مشکلات ارائه کنند.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

ارسال نظر