مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مواد غذایی از سوی هلدینگ صبا جهاد وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری طی چند مرحله به مناطق سیل‌زده سیستان وبلوچستان ارسال و توزیع شده است.

به گزارش نیکوکار، هلدینگ صبا جهاد صندوق بازشستگی کشوری، فخراله مولایی افزود: به دنبال وقوع سیل و زیر آب رفتن بسیاری از مناطق جنوب شرق کشور بخصوص مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان با دستور موکد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر حمایت از هموطنان آسیب دیده، کمک های این هلدینگ طی چندین محموله به مناطق سیل زده ارسال و در میان آسیب دیدگان توزیع شد.

مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: محموله های اهدایی شرکت های تابعه این هلدینگ از جمله صنایع شیرایران(پگاه)، صنایع لبنی اراک (صلا)، صنایع غذایی پیچک و فرآورده های شیلاتی بندر عباس شامل اقلام غذایی و ضروری همچون انواع محصولات لبنی، انواع کنسروجات، انواع پتو و پوشاک به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: کارکنان هلدینگ نیز با پیوستن به پویش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کسر یک روز از حقوق، کمک های نقدی خود را از طریق هلال احمر به دست مردم سیل زده رساندند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: شرکت پگاه کرمان به عنوان پایگاه امداد رسانی هلدینگ از ساعات اولیه وقوع سیل در مناطق سیل زده حاضر بود و طی هماهنگی کامل با ستاد بحران و دیگر ارگان های مرتبط در استان، پیگیر وضعیت کمک رسانی به حادثه دیدگان بود.

وی اعلام کرد: هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی در حوادث پیشین همچون سیل مناطق شمالی و جنوبی کشور هم چنین زلزله کرمانشاه و آذربایجان به یاری هموطنان شتافته بود.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده اند.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/