مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۱ هزار و ۹۷۴ نفر آسیب دیده سیلاب از ۲۰ دی تاکنون در این استان توسط نجاتگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

به گزارش نیکوکار، رسول راشکی گفت: در پی سیل و آب‌گرفتگی در سیستان و بلوچستان ۹۳۳ روستا در ۱۵ شهرستان دچار آسیب شدند که توسط چهار هزار و ۴۶۹  نفر امدادگر در قالب ۹۴۰ تیم عملیاتی به همراه ۷۳۹ خودرو خدمات امدادی به ۹۱ هزار و ۹۷۴ نفر آسیب دیده در سطح استان ارائه دادند.
وی افزود:۱۱ هزار و ۹۸۸ نفر آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان در این مدت اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در سیلاب اخیر ۲۵۲۰ دستگاه چادر امدادی، ۵۱۳۴ تخته موکت، ۱۱۱۰۶ تخته پتو و ۷۳۹۹ کیلوگرم نایلون نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شد و همچنان امدادرسانی بین آسیب دیدگان ادامه دارد.
وی افزود: همچنین ۱۷ هزار و ۲۱۹ بسته غذایی، ۱۴ هزار و ۷۳۱ قوطی کنسرو، ۷۸۹۷ کیلوگرم برنج،۳۱۳۳ کیلوگرم قند و شکر، ۴۶۷۱قوطی آب معدنی، ۳۰۱ کیلوگرم چای، ۱۵۹۰قوطی روغن، ۲۰۴۵ کیلوگرم حبوبات، ۱۰۰۶ شعله والور و نان از دیگر اقلامی بود که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب‌دیدگان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

راشکی اظهار داشت: در همین راستا ۱۴۵ سورتی پرواز توسط ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیبدیده و صعب العبور انجام شد که بیشترین سورتی پرواز این مدت به شهرستان چابهار اختصاص دارد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده اند.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/