کد خبر: 2496

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به انجام ۱۰۹ سورتی پرواز بالگرد برای نجات سیل‌زدگان و انتقال ۳۸ تن اقلام امدادی گفت: ۶۹ نفر از سیل‌زدگان با قایق و بالگردهای هلال احمر از طغیان رودخانه ها نجات داده شدند.

به گزارش نیکوکار،‌ مرتضی سلیمی با اشاره به جزئیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان در ۹ روز گذشته افزود: هموطنان ساکن در ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، مهرستان، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۷۴ هزار و ۷۵۴ نفر در ۶۵۵ شهر و روستا امدادرسانی شد و متاسفانه دو نفر بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار در شهرستان سرباز  و کنارک جان باختند.

وی با اشاره به نجات زنان باردار از سیل و انتقال به مناطق امن گفت: هفت زن باردار در سیل شهرستان های کنارک، میرجاوه، نیکشهر، زاهدان، قصرقند و سیب و سوران از سیل نجات داده شده و توسط تیم های امدادی هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند. ۱۲ مصدوم هم توسط تیم های هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند و با تلاش تیم های امدادی هلال احمر ۶ روستا از جمعیت و ۱۹۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

سلیمی با اشاره به اسکان اضطراری هفت هزار و ۹۱۶ نفر در استان سیستان و بلوچستان، گفت: ۱۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ تیم متشکل از ۲۹۵ امدادگر و نجاتگر از استان های معین در حال امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند. ۹ فروند بالگرد شامل ۲ بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی با انجام ۱۰۹ سورتی پرواز ۳۸ هزار کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل زده استان منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون ۱۴ هزار و ۳۴۶ بسته غذایی ، یک هزار و ۹۴۲ دستگاه چادر، ۸ هزار و ۴۴۴ تخته پتو، ۳ هزار و ۷۱۲ تخته موکت، ۶ هزار و ۸۷۶ کیلوگرم نایلون،۲ هزار و ۹۶ کیلوگرم قند و شکر، ۷ هزار و ۸ قرص نان، ۳ هزار و ۴۹۴ بطری آب معدنی، یک هزار و ۴۵۴ کیلوگرم حبوبات،۴  هزار و ۵۲۸ کیلوگرم برنج، ۳۰۲  شعله والوور و ۸ هزار و ۶۴۰ قوطی کنسرو  میان متاثران توزیع شده است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/