کد خبر: 2441

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، روش‌های کمک‌رسانی نقدی و غیرنقدی به مددجویان سیل‌زده بهزیستی را اعلام کرد.

به گزارش نیکوکار، ذوالفقار یزدان‌مهر افزود: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب سازمان بهزیستی نزد بانک مرکزی به شماره ۴۱۰۱۰۳۴۵۴۱۹۰۱۹۰۵ و همچنین به شماره شبای حساب IR۰۵۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۵۴۱۹۰۱۹۰۵ را برای کمک به مددجویان سیل زده واریز کنند.

وی خاطرنشان کرد: شناسه پرداخت در صورت نیاز ۳۰۷۰۳۴۵۸۲۱۳۱۵۰۰۴۱۰۱۰۳۴۵۴۱۹۰۱۹۰ و همچنین شماره کارت
۶۳۶۷۹۵۷۰۴۸۹۷۱۵۵۵ است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: مردم و خیرین می توانند با شماره گیری کد *۷۳۳*۷*۹#

(کد دستوری:ستاره ۷۳۳ستاره ۷ستاره۹ مربع) کمک های خود را اهدا کنند.

یزدانمهر نیز در مورد کمک های غیرنقدی نیز افزود: مردم می توانند به برای اهدای کمک های غیرنقدی خود به صورت حضوری به ادارات بهزیستی تهران و استان ها مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در اسرع وقت در اختیار سیل‌زدگان قرار خواهد گرفت.

۲۰ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب هفت هزار و۹۳۲ خانوار تحت پوشش بهزیستی از سیل اخیر آسیب دیده اند. همچنین ۷۹۰ مورد تجهیزات توانبخشی از جمله عصا، واکر، ویلچر آسیب دیده اند

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/