جمعیت هلال‌احمر بمنظور کمک به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در جنوب و جنوب شرق کشور و بویژه استان سیستان و بلوچستان، به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نوعدوستانه مردم برای یاری رساندن به هموطنان اقدام کرد.

به گزارش نیکوکار، به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در برخی نقاط جنوب و جنوب شرقی کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان به علت شدت‌یافتن طغیان رودخانه‌های فصلی و در نتیجه زیرآب رفتن بسیاری از شهرستان‌های این استان، بسیاری از هموطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.

بر این اساس با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای یاری‌رساندن دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی به سیل‌زدگان و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر، جمعیت هلال‌احمر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوعدوست کشورمان برای هموطنان خود در سیستان و بلوچستان کرده است.

هموطنان در صورت تمایل به کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان و برخی از نقاط جنوب و جنوب شرقی کشور می‌توانند به روش های زیر اقدام کنند:

١- واریز وجوه نقدی به حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور

٢- واریز به شماره کارت‌های ۶١٠۴٣٣٧٩٩٩٩٩٩٩٩۶ نزد بانک ملت و ۵٨٩۴۶٣١٨۵٠٢۵٩٧٣٠ نزد بانک رفاه کارگران

٣- کد دستوری #١١٢*

۴- اقلام غیرنقدی شامل: انواع پتو، موکت، زیرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/