نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم امدادرسانی هوایی و تامین بالگرد برای آسیب دیدگان سیل استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدوارم بالگردهای از استان‌های همجوار و تهران برای امدادرسانی و رساندن آذوقه به مردم این استان اعزام شود.

به گزارش نیکوکار، عزیز سارانی در تشریح آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از سیلاب گفت: هنوز برآوردی از خسارت‌ها انجام نشده اما آن چه که به عنوان یک فاجعه در این استان اتفاق افتاده است عدم امداد رسانی و کمک به مردم آسیب دیده این استان پس از ۷۲ ساعت است.

وی افزود: برخی روستاها ۷۲ ساعت است که بر اثر سیلاب راه ارتباطی آنها قطع شده و تنها امکان امدادرسانی به آنها از طریق هوایی است، در حالی که این امکان هنوز در سطح استان فراهم نشده و به شدت نیازمند اورژانس هوایی در سطح استان سیستان و بلوچستان هستیم.

سارانی با اشاره به این که در حال حاضر آب و برق در سطح استان قطع شده است افزود: مردمی که در روستاهای مختلف گرفتار سیلاب هستند اگر آذوقه غذایی تاکنون داشتند به اتمام رسیده، لذا به شدت نیازمند رساندن آذوقه غذایی به آنها هستیم که در تماس با فرمانداران و بخشداران مختلف همگی به این نکته تاکید داشتند اگر این مشکل ادامه پیدا کند و امدادرسانی تسریع نشود با یک بحران بزرگ مواجه خواهیم بود.

وی گفت: روستای دشتیاری چابهار در سیستان بلوچستان آسیب بسیاری دیده و وضعیت امداد رسانی نیز بسیار ضعیف است که در صورت ادامه این وضعیت شاهد فاجعه بزرگی در این منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: به شدت نیازمند بالگرد برای امدادرسانی هستیم که امیدواریم بالگردها از استان‌های همجوار و یا تهران برای کمک رسانی به مردم سیستان و بلوچستان تامین شود. در برخی روستاها افراد آسیب دیده ۴۸ ساعت است که امدادرسانی به آنها انجام نشده چرا که بالگردی وجود ندارد. از سوی دیگر برخی روستاها راه‌های ارتباطی‌شان مسدود شده و حتی هیچ خبری از آنها نداریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/