مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به بهره‌مندی زوج‌های جوان تحت حمایت از تسهیلات ازدواج گفت: ۲۷۵۱ زوج جوان در ۹ ماه نخست امسال به خانه بخت رفتند.

به گزارش نیکوکار، سید ابوالفضل پرپنچی با بیان اینکه  ازدواج و به سر و سامان رسیدن جوانان تحت حمایت  یکی از مهمترین دغدغه‌های اساسی خانوارهای مددجو است، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذرماه  ۸ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان برای امر ازدواج جوانان تحت حمایت هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد تأمین کمک هزینه خرید جهیزیه  برای نوعروسان و هدیه ازدواج به پسران است، بیان کرد: کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و هزینه ازدواج به پسران باعث توسعه و ترویج  فرهنگ ازدواج آسان می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: برای ازدواج آسان جوانان باید آنان را یاری کرد تا با توجه به شرایط اقتصادی کشور بتوانند زندگی خود را آغاز کنند که نقش خیران و نیکوکاران تاثیر بسزایی دارد.

پرپنچی  به طرح کوثر اشاره کرد و افزود: طرح کوثر یکی از طرحهای حمایتی کمیته امداد است که خیران می‌توانند با استفاده از این طرح در تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد از خدمات مشاوره‌ای قبل از ازدواج بهره‌مند می‌شوند، گفت: خدمات مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/