رئیس بهزیستی شهرستان مهریز گفت: برای پیشگیری از مشکلات شنوایی در کودکان تمامی کودکان مهدهای کودک شهرستان مهریز با جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند.

به گزارش نیکوکار، علیرضا علیزاده اظهار داشت: با هدف جلوگیری از کم شنوایی و ناشنوایی و تشخیص عفونت‌هایی که منجر به ناشنوایی و کم شنوایی می‌شوند، ۵۰۰ نفر از کودکان مهدهای کودک شهرستان مهریز غربالگری شدند.

وی بیان اینکه این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود، افزود: این طرح با حضور کارشناسان این سازمان انجام می‌شود و از تمامی والدین درخواست می‌کنیم تعامل لازم را با مهدهای کودک برای اجرای مطلوب این طرح برقرار کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه بسیاری از معلولیت‌ها قابل پیشگیری است، ادامه داد: با حمایت مسئولان مربوطه، خانواده‌ها، NGOها این طرح در مدت زمان معین و با اثربخشی مفید اجرا می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان مهریز تصریح کرد: طرح‌هایی نظیر مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، بارداری، غربالگری گفتاری و شنوایی در شهرستان مهریز انجام می‌شود که با استقبال بی نظیر شهروندان روبرو شده است.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سالانه بیش از ۱۴ میلیارد ریال یارانه به مراکز سالمندان مهریز پرداخت می‌شود و بیشتر مراکز سالمندان شهرستان مهریز از طریق بخش غیردولتی و مراکز همسو با بهزیستی، راه اندازی و اداره می‌شود.

وی از خیران خواست: با حمایت از اداره بهزیستی و ورود به حوزه سلامت اجتماعی، بهزیستی را یاری کنند.

علیزاده با بیان اینکه مهریز دومین شهرستان استان به جهت جمعیت سالمندی است و از تمامی مسئولان این شهرستان درخواست کرد: به صورت ویژه برای ارائه خدمت به این عزیزان و ایجاد محیطی سالم، با نشاط تلاش کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/