معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برپایی ۴۲۱ دستگاه چادر امدادی هلال احمر برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان در مناطق سیل‌زده خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار و ۴۵۸ قرص نان و ۱۰ هزار و ۲۷۴ تخته پتو میان سیل زدگان توزیع شده است.

به گزارش نیکوکار، حامد سجادی روز یکشنبه با اشاره به توزیع اقلام امدادی و زیستی میان سیل زدگان در ۱۴ استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قم، کرمان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، مازندران و هرمزگان از ۲۵ آذر ماه تا ساعت ۸ صبح امروز(یکشنبه اول دی ماه) به توزیع ۱۰ هزار و ۲۷۴ تخته پتو میان سیل زدگان اشاره کرد و افزود: در مدت یاشده چهار هزار و ۳۱۴ تخته موکت، ۱۳ هزار و ۴۱ کیلوگرم نایلون، ۴۲۴ ست شست و شو، ۲۶۵ ست بهداشتی، ۸۰۳ ثوب البسه، یک هزار و ۳۵۸ شعله والوور میان متاثران از سیل توزیع شده است.

وی توضیح داد: همچنین با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر در این مدت چهار هزار و ۵۵۲ بسته غذایی، ۱۲ هزار و ۷۰۱ قوطی کنسرو، ۹۱۳ کیلوگرم خرما، ۱۵۲ هزار و ۴۵۸ قرص نان، یک هزار و ۱۹ کیلوگرم برنج، ۳۴۶ کیلوگرم روغن، ۷۵۹ کیلوگرم حبوبات، ۹۸۵ کیلوگرم قند و شکر، یک هزار و ۴۶ بسته بیسکوییت و ۲ هزار کیلوگرم آرد میان سیل زدگان توزیع شده است.

امدادرسانی هلال‌احمر به ۳۲ هزار نفر در حوادث جوی هفته آخر پاییز ۹۸

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در هفته گذشته نیز ۳۱ هزار و ۹۴۵ نفر از سیل زدگان از خدمات امدادی لازم برخوردار شده اند.

سجادی با اشاره به گزارش عملیات امدادرسانی درحوادث جوی (کولاک، برف و سیل و آبگرفتگی) از ٢۵ آذر ماه تا ساعت ۸ صبح امروز به اسکان اضطراری هزار و ۸۴۳ نفر در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: این افراد با برپایی چادر از سوی هلال احمر در مجموعه‌های ورزشی و نظایر آن اسکان داده شده اند. به علاوه ۲۴۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شده و ۳۱۱ واحد مسکونی نیز با استفاده از موتور پمپ و لجن کش های هلال احمر از آب تخلیه شده است.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، یک هزار و ۲۴۵ امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۴۹ تیم عملیاتی به هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۱۴ استان امدادرسانی کرده اند و امدادرسانی ها در فارس، هرمزگان و خوزستان همچنان ادامه دارد.

سجادی با اشاره به خدمات امدادهوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به هموطنان در مناطق سیل زده، گفت: ۲ فروند بالگرد با ۱۰ سورتی پرواز ۴.۵ تن محموله امدادی را به مناطق سیل زده منتقل کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/