پویش مربوط به پنجشنبه‌های نیکوکاری با کمک پزشکان به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و بیشتر بویژه در مناطق جنوبی شهر تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش نیکوکار، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران روز دوشنبه جریان آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی توضیح داد:‌ در قالب این پویش ساعات درمانی بویژه در مناطق جنوب پایتخت افزایش پیدا می‌کند و زمینه حضور بیشتر پزشکان به‌خصوص پزشکانی که دسترسی به آنان سخت است فراهم شد.

حمید چوبینه در این باره اظهارداشت: پویش پنجشنبه‌های نیکوکاری یکی از بندهای تفاهم‌نامه با سازمان نظام پزشکی کشور است که براساس آن بسیاری از پزشکان متخصص وقت خود را برای ارائه خدمات به اقشار آسییب دیده، طبقات پایین و مکانی که دسترسی کمتری به خدمات پزشکی دارند صرف می‌کنند.

وی افزود: این خدمات به صورت رایگان به عموم مردم و اغلب در مناطق پایین شهر تهران ارائه می‌شود اما در هر مکانی که بستر و فضا برای آن فراهم باشد نیز این کار انجام خواهد شد.

چوبینه در ادامه با اشاره به حرکت شهردار تهران در قالب پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو یادآور شد: این حرکت زمینه تحرک در شهر تهران را پویاتر کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح سواد سلامت مردم و تحرک شهروندان ضروری است خاطرنشان کرد: شهر پرتحرک کمتر درگیر بیماری های مختلف می شود.

به گفته چوبینه در برخی شهرهای جهان از جمله کپنهاگ دانمارک ۴۰ درصد از ترددها بوسیله دوچرخه انجام می‌شود که امید است در تهران نیز با توسعه دوچرخه سواری به این امر دست یابیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم همچنین با اشاره به افتتاح مرکز فوق تخصصی آنکولوژی و خون در مرکز درمانی شهرداری منطقه ۶ پایتخت گفت: در این مرکز به بیماران مبتلا به بیماری های خونی، سرطانی و بدخیم خدمات ارائه می‌شود.

به گفته وی در این مرکز غیر از کارکنان شهرداری، پذیرش عمومی و آزاد نیز در صورت مراجعه انجام خواهد شد.

صبح امروز تفاهم نامه همکاری‌های مشترک شهرداری و سازمان نظام پزشکی کشور در زمینه ارتقای سلامت، توسعه بخش های ارائه خدمات سلامت و نیز افزایش آگاهی های عمومی شهروندان در حوزه سلامت به امضا رسید.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/