کد خبر: 209

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در سراسر کشور ۲۸۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی به مناسبت عیدسعید غدیرخم در قالب طرح آزادی زندانیان ویژه عیدغدیر آزاد می شوند.

به گزارش نیکوکار، حجت الاسلام احمد شرف خانی افزود: در اجرای این طرح که با حمایت خیرین نیکوکار، سازمان اوقاف و دیگر حمایت‌های مردمی به انجام رسیده است مبلغ ۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح شامل زندانیان متاهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و جرائم غیرعمد مالی است، گفت: در اجرای این طرح زندانیانی که مرتکب جرائم غیرعمد مالی تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده و از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می برند، طی امروز و فردا آزاد شده و به کانون گرم خانوادههای خود بازخواهند گشت.

حجت الاسلام شرف خانی با اشاره به اینکه طرح آزادی زندانیان ویژه عیدغدیر در قالب دو مرحله به انجام خواهد رسید، افزود: این طرح شامل زندانیان بدهکارپرداخت مهریه نخواهد بود و صرفا برای افراد بی بضاعتی است که دوران محکومیت مالی خود را سپری میکنند.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه اجرای این طرح موجب بازگشت آرامش به خانواده زندانیان آزاد شده خواهد شد، گفت: پس از اجرای طرح مرحله اول آزادی زندانیان نیازمند مقدمات اجرای دومین بخش این طرح آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: زندانیان یادشده مربوط به استانهای آذربایجان شرقی و غربی، فارس، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، مازندران، قم، کهکیلویه و بویراحمد و دیگر استانهای کشور است.

به گفته وی، در اجرای این طرح بیشترین آمار زندانیان که در روز عید غدیر آزاد خواهندشد مربوط به استان فارس با ۱۶ نفر و کمترین مربوط به استانهای مرکزی و همدان است که در این دو استان دو زندانی آزاد خواهند شد.

شرف خانی با اشاره به راه اندازی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف گفت: آسیب شناسی، دستگیری و حمایت از نیازمندانی که از هیچ پوشش حمایتی بهره مند نیستند، کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و غیره از دیگر اهداف این مرکزاست.

به گفته وی، مشارکت موسسات امور خیریه و رفع نیازهای منطقهای نیازمندان با بهره مندی از ظرفیت های موجود آستان مقدس امامزادگان و ارایه خدمات معیشتی، حمایت از بیماران خانوادههای نیازمند و کمک به امر تسهیل ازدواج ایتام و افراد بی سرپرست و بدسرپرست از جمله برنامهها و اهداف این مجموعه خواهدبود.

وی با بیان اینکه ۸ هزار امامزاده در کشور وجود دارد، افزود: در اجرای این طرح «مراکز امور خیریه» در سراسر کشور در کنار مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) در آستان امامزادگان با هدف ساماندهی و حمایت از نیازمندان ارائه خدمت خواهندکرد.

شرف خانی با بیان اینکه حمایت از آسیب دیدگان بلایای طبیعی و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه از دیگر برنامه های در دست اقدام است، اظهار داشت: خیرین نیکوکار و دیگر هموطنان کشور در صورت تمایل میتواند هدایای خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به عابربانک شماره ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/