استاندار گلستان گفت: تاکنون ۸۵ درصد خسارت کشاورزان سیل زده استان پرداخت شده و تلاش می کنیم طی هفته آتی مبالغ مربوط به ۱۵ درصد باقیمانده هم پرداخت شود.

به گزارش نیکوکار، هادی حق شناس شامگاه سه شنبه در گفتگو ویژه خبری در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهارکرد: تاکنون ۸۵ درصد خسارت کشاورزان سیل زده استان پرداخت شده و تلاش می کنیم طی هفته آتی مبالغ مربوط به ۱۵ درصد باقیمانده هم پرداخت شود.

وی افزود: تاکنون ۹۲ درصد واحد های روستایی و ۷۴ درصد واحدهای شهری عقد قرارداد شده اند و البته از بانک ها می خواهیم که روند انعقاد قرارداد را تسریع کنند تا پیش از پایان سال بتوانیم عملیات ساخت واحدهای مسکونی را به اتمام برسانیم.

حق شناس گفت: تمامی سیلزدگان گمیشانی ساکن در چادرها در واحدهای مسکونی شان استقرار داده شدند و چادرهای این شهرستان برچیده شد و در شهرستان آق قلا نیز از ۹ خانواده مستقر در چادر، سه واحد مسکونی تا ۱۵ آذر و ۶ واحد تا پایان آذر تحویل داده می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ پیمانکار از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت واحدهای مسکونی هستند.

استاندار گلستان گفت که ۴۰۰ واحد به هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی احداثی استان اضافه شده که امیدواریم با ساخت این واحدهای مسکونی مقاوم سازی با دقت بیشتری صورت گیرد.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/