مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی ۱۰۹ مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش نیکوکار، اعظم کریمی  با بیان اینکه تاکنون در مجموع  ۳۰۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز فعالیت خود را زیر نظر وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده‌اند، گفت: مجوز فعالیت‌های مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به موجب ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان رشته مشاوره و روان شناسی و رشته‌های مرتبط با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی صادر می‌شود.

وی افزود: در این مراکز تیمی متشکل از روانشناسان، مشاوران متخصص و متعهد و مشاور دینی به جوانان و خانواده‌ها در خصوص یادگیری مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندی در زندگی، پیشگیری از طلاق و مشاوره‌های پیش از طلاق یاری می‌رساند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رشد فعالیت‌های این مراکز در سال ۹۸ گفت: این درحالیست که در سال ۹۳ و ۹۴، ۵۶ مرکز، سال ۹۵ ۶۰ مرکز ، سال ۹۶ هم ۶۵ مرکز و سال ۹۷ نیز ۱۰ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده زیر نظر این وزارت‌خانه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

کریمی در خصوص برگزاری کارهای آموزش ازدواج در سال ۹۸ نیز گفت: امسال در ۲۵۱ شهر، ۱۳۰۸ کارگاه با حضور ۳۶ هزار و ۹۱۹   شرکت کننده برگزار شده است. افراد متقاضی نیز در صورت داشتن صلاحیتهای لازم که مهم‌ترین آن داشتن پروانه مشاوره از سازمان نظام روان شناسی کشور است، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند و بعد از بررسی و احراز شرایط لازم به آنها مجوز داده می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/