اعضای کمپین حمایت از حقوق معلولان در نامه‌ای خطاب به سازمان برنامه و بودجه خواستار اختصاص کامل بودجه اجرای قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه سال آینده شدند.

به گزارش نیکوکار، در این نامه که به مطالبات معلولان در قانون حمایت از حقوق معلولان پرداخته شده، آمده است: «سالها طول کشید تا در اواخر سال ۹۶ مطالبات معلولان با تلاشها و پیگیری‌های فراوان معلولان سراسر کشور منجر به تصویب لایحه معلولان شد و زمزمه اجرای #قانون_معلولان، نور امیدی بر زندگی معلولان تاباند. در همان بحبوحه قبل از تصویب، نمایندگان مجلس ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آماده‌سازی زمینه اجرای این قانون در سال ۹۷ اختصاص دادند».

در ادامه نامه خطاب به نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه آمده است: «در سال گذشته سازمان برنامه و بودجه آن‌قدر وقت‌کُشی کرد تا سال به آخر رسید و ریالی از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی اجرای قانون معلولان پرداخت نشد. در همان سال ۹۷ با مطالبه و پیگیری کمپین معلولان و اعتراضات آنان، سرانجام مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون معلولان در سال ۹۸ اختصاص یافت اما تا امروز هنوز ریالی از این اعتبار به سازمان بهزیستی پرداخت نشده و نامه‌های ارسالی به حضرت‌عالی برای تسریع در این امر حیاتی بی‌پاسخ مانده است».

در ادامه این نامه تاکید شده است: «مردادماه سال جاری نیز با تلاش‌های کمپین معلولان، وزارت بهداشت بسته تعرفه و خدمات توانبخشی را با هدف اجرای ماده ۶ قانون معلولان جهت تخصیص اعتبار به سازمان متبوع حضرت‌عالی ارائه داد ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده است».

اعضای این کمپین همچنین با اشاره به افزایش مستمری‌ها عنوان کردند که «افزایش مستمری ناچیز معلولان نیز بعد از شش ماه در حالی محقق شد که فقط مبلغ پرداختی از محل بودجه سازمان بهزیستی شامل این افزایش شد و مبلغ دریافتی از محل هدفمندی یارانه‌ها اعمال نشده است در صورتی که تمام اقشار جامعه از کارمندان تا بازنشستگان، افزایش حقوق و مستمری‌ها را دریافت کرده‌اند».

همچنین در ادامه این نامه ذکر شده است: «این بی توجهی‌ها در حالی توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد که افراد دارای معلولیت با مشکلات عدیده روبه‌رو بوده و در اسف‌بارترین شرایط معیشتی، درمانی، توانبخشی، اشتغال، مسکن و غیره ناشی از تورم و بیکاری به‌سر می‌برند اما دولت به وظایف خود نسبت به معلولان عمل نمی‌کند. در چنین شرایطی چرا می‌بایست حقوق مغفول‌ترین قشر جامعه توسط دولت‌مردان نادیده گرفته شده و مورد تعدی قرار گیرد؟ لذا خواسته‌های معلولان سراسر کشور از سازمان برنامه ‌و بودجه اختصاص کامل بودجه اجرای قانون معلولان در لایحه بودجه سال ۹۹ و پرداخت کامل بودجه تخصیص یافته (۱۱۰۰ میلیارد تومان) اجرای قانون معلولان تا قبل از پایان سال ۹۸ است».

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر