کد خبر: 1464

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ترویج چند همسری را باعث سست شدن بنیان خانواده‌ها دانست و تاکید کرد که به جای ترویج چند همسری مشکلات اشتغال جوانان را حل کنید تا آنها بتوانند ازدواج کنند.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا بادامچی در واکنش به ترویج چند همسری در برنامه‌ای در صدا و سیما و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی با همین موضوع گفت: چند همسری در فرهنگ و عرف جامعه ما وجود ندارد، اگر کسی دو همسر هم داشته باشد احتمالا به دلیل شرایط اضطراری همچون مریضی و یا بچه‌ دار نشدن رخ داده که این اتفاقات هم به ندرت مشاهده می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با هدف ترویج چند همسری تنها باعث از بین رفتن قبح موضوع در جامعه و ناپایدار کردن سلامت خانواده می‌شود. حتی امکان دارد که برخی از افراد با این گونه تبلیغات به این موضوع روی آورده که نتیجه آن از هم پاشیدن خانواده خواهد شد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر شرایط اقتصادی به گونه ای پیش رفته که حتی برخی از متولدین دهه ۶۰ هم نتوانستند به دلیل نبود شرایط بخصوص وضعیت اشتغال ازدواج کنند. به جای برگزاری این کارگاهها و ترویج چند همسری وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیده و شرایط ازدواج را برای جوانان تسهیل کنیم تا ما شاهد وجود افراد ۴۰ ساله با تحصیلات عالیه نباشیم که به دلیل نداشتن شغل امکان ازدواج ندارند.

بادامچی با انتقاد از پخش برنامه‌ای در صدا و سیما با موضوع ترویج چند همسری گفت که انتظار می‌رود رسانه‌ ملی در پخش برنامه‌های خود نظارت بیشتر داشته و تجدیدنظر کند. این رویه تنها به بنیان خانواده آسیب رسانده و یکی از غیر اصولی‌ترین کارها به شمار می‌آید.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/