کد خبر: 13954

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تعداد زیاد تماس‌ها با صدای مشاور این سازمان به شماره ۱۴۸۰، گفت: ظرفیت پاسخگویی ما محدود است طبیعتا ممکن است تماس گیرندگان مدتی را پشت خط بمانند تا خط باز شود.

به گزارش نیکوکار، بهزاد وحیدنیا افزود: اگر تماس گیرندگان ساعت هفت عصر تا ۱۲ شب را تماس بگیرند خلوت تر است همچنین ظهر از ساعت دو و نیم تا چهار معمولا خلوت است و راحت‌تر می‌توانند متصل شوند و صحبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: صبح اول وقت ساعت هشت تا ۹ و نیم هم خوب است اما از زمانی که ساعت ها به جلو کشیده نشد تماس‌ها در این ساعت‌ها هم بیشتر شده است. میانگین مدت زمان انتظار پشت خط باید حدود سه دقیقه باشد اما در زمان پیک تماس‌ها، این زمان به پنج دقیقه و بیشتر هم می‌رسد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اگر بخواهیم تماس گیرندگان به محض تماس به کارشناسان متصل شوند باید سیستم یکپارچه‌ای راه‌اندازی شود که مازاد تماس‌ها به بخش دیگری هدایت شود که پاسخگو باشند. این مساله با مرکز پاسخگویی استان تهران مطرح شده است و در حال برنامه ریزی هستند و امید است امسال بتوان تجدید برنامه کرد و مازاد تماس‌ها را خرید خدمت کرد.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد نیروها برای تماس‌های روزانه کافی است اما زمان پیک، امکان پاسخگویی برای همه تماس‌ها وجود ندارد، افزود: زمان‌هایی ممکن است که فرد خدمت دهنده تماسی نداشته باشد. طبق برنامه‌ریزی که برای زمان‌های پیک انجام شده مقرر شده برای خرید خدمت از بخش غیردولتی اقدام شود.

ارائه آموزش های درمانگری معنوی به مشاوره‌دهندگان خط ۱۴۸۰

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون بخش غیردولتی نیز مجوزهای ارائه خدمات تلفنی را دارد، مردم می‌توانند آن را در سامانه خدمات روانشناسی سایت سازمان بهزیستی سرچ کنند و به صورت تلفنی از خدمات مشاوره استفاده کنند.

وحیدنیا تصریح کرد: در بخش غیردولتی هزینه خدمات گرفته می‌شود و فقط خدمات مشاوره ۱۴۸۰ رایگان است.

وی درباره اینکه شاید ترجیح مردم استفاده از خدمات رایگان باشد نیز گفت: همه مردم مشکل مالی ندارند و اکنون نیز تعداد تماس‌هایی که با بخش غیردولتی گرفته می‌شود، کم نیست.

وحیدنیا ادامه داد: آموزش هایی برای مشاورین در سامانه صدای مشاور اضافه شده است به طورمثال درمانگری معنوی برای مشاورین ۱۴۸۰ شروع کردیم، رویکردهای مداخلات مبتنی بر توانگری معنوی را آموزش می‌دهیم. قسمت دیگر آموزش‌های مداخلات تخصصی تر اعتیادهای رفتاری است.

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، امسال در حوزه خانوادهبرنامه بازآموزی مستمر برای مشاوران وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر