معاون وزیر کشور و رییس سازمان بهزیستی پیشنهاد داد: در جشنواره‌های تئاتر معلولان، یک کانون ملی استعدادیابی ایجاد شود تا هنرمندان معلول بتوانند با هنرنمایی، نقشی اثرگذار در جامعه هدف خود ایفا کنند.

به گزارش نیکوکار، “علی محمد قادری” روز پنجشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر در یزد افزود: هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه در وظایفی که در حوزه معلولان دارند می تواند خلق آثار جدی تر را برای این افراد رقم بزند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها دشواری‌های خاص خود را دارد و بویژه پس از دوران رکود کرونا، کار را دشوارتر کرد اظهار داشت: این جشنواره قرار است هم افزایی میان افراد دارای معلولیت با جامعه برقرار کند تا بتوانند توانمندی‌های آنها را به منصه ظهور برساند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: برای ما ایرانیان مایه افتخار است که در سرزمین ایران افراد دارای معلولیت، محدود نیستند بلکه دارای توانمندی‌هایی هستند که اگر به این توانمندی‌ها توجه شود، می‌توانند آثار خوبی از خود خلق کنند.

قادری تاکید کرد: تربیت این هنرمندان معلول حاصل تلاش و زحمت و پیگیری پدران و مادرانی است که تلاش کردند استعداد فرزندان خود را به رغم وجود برخی محدودیت‌ها، در جامعه بروز و ظهور دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در جشنواره تئاتر معلولان یک کانون ملی استعدادیابی داشته باشیم و هنرمندان معلول بتوانند با هنرنمایی خود، نقشی اثرگذار در جامعه هدف خود ایفا کنند.

کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون هم در این مراسم، خواستار اجرای عمومی تئاتر معلولان شد و گفت: این اقدام معلولان را در مسیر نشاط و امید قرار می دهد.

اگر نشاط و شادی را از جامعه بگیریم در هیچ یک از ابعاد خود رشد نمی‌کند“وحید کاکا سلطانی” نشاط و شادمانی و سرگرمی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بیان کرد و افزود: معتقدم اگر نشاط و شادی را از جامعه بگیریم در هیچ یک از ابعاد خود رشد نمی کند.

وی تصریح کرد:تعامل میان مسئولان و مصلحان اجتماعی از یک سو و هنرمندان خلاق از سوی دیگر، جامعه را برای اوقات فراغت تغذیه می کند؛ اگر جامعه برای اوقات فراغت برنامه نداشته باشد دچار آسیب می شود به همین دلیل یکی از شاخصه های رشد فرهنگی، توسعه فرهنگی است،

مدیرکل بهزیستی استان یزد هم گفت: جامعه هدف ما شریف ترین بندگان خدا هستند و سند افتخار ما خدمت به معلولان به عنوان بندگان خاص و ویژه خداوند است.

رضا ابهت افزود: بهزیستی یک سازمان مردم نهاد است که امروز شاهد شکوفایی این نهاد هستیم و توانمندسازی جامعه هدف ما به عنوان مهمترین رسالت این نهاد، در حال محقق شدن است.

ابهت یادآور شد: پنجمین جشنواره تئاتر معلولان خود گواه این توانمندسازی است و شرایطی فراهم آورده که معلولان در صحنه اجتماع حضور پیدا کنند.

پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر از ۱۳ آبان ماه با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در یزد آغاز و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

مجموعا ۱۱۸ اثر از استان های یاد شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۰ اثر مورد تایید نهایی هیات داوران قرار گرفت و از مجموع آثار راه یافته به جشنواره، ۱۰ مورد در زمینه کودک و نوجوان، ۶ مورد صحنه‌ای و چهار اثر هم خیابانی است.

۷۰ درصد بازیگران و عوامل این جشنواره معلولان هستند و آثار راه یافته به جشنواره از استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی ، کرمان ، خراسان جنوبی و یزد به ترتیب با سه ، پنج ، چهار ، یک و هفت اثر است که در چهار سالن شامل تالار هنر، پیامبر اعظم (ص) بهزیستی ، محوطه هتل صفاییه و تالار پائیز به نمایش در آمد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/