سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از توانمندسازی۳۶۰ هزار معلم ابتدایی تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش نیکوکار، معصومه نجفی با بیان اینکه در رویکردهای جدیدی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، برنامه‌ها و طرح‌هایی که میز معلم را شلوغ کرده بود، کنار گذاشته‌ شده است، گفت: تمام سعی ما این است که معلم متمرکز بر برنامه درسی باشد. دومین رویکردی که در نشست طرح شد این بود که برای مسائل تربیتی دیگر نیاز به بخشنامه نداریم و در این رابطه میثاق نامه امضا می‌کنیم. همچنین از ساختار هرمی عبور می‌کنیم و به سمت ساختار شبکه‌ای حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث تمرکز روی برنامه درسی هدف اصلی ما توانمندسازی معلم است که در این خصوص، تمامی برنامه‌ها با جزییات ارائه ‌شده است. امسال ۱۲۰ هزار معلم را آموزش می‌دهیم و بر اساس چشم‌انداز سه‌ساله، ۳۶۰ هزار معلم مقطع ابتدایی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در پایان گفت: البته برای پایه اول ابتدایی نیاز به اقدامی ضرب العجلی بود که بسته‌هایی را به‌صورت خودآموز تولید کردیم و کلیه ابزارها نیز برای یادگیری توسط معلم فراهم است. این بسته می‌تواند اساس شکل‌گیری تفکر را در دانش‌آموزان شکل دهد. با این بسته که در اختیار معلم قرارگرفته و به دانش‌آموز تدریس خواهد شد، ذهن دانش‌آموز آماده می‌شود تا قدرت تجزیه‌وتحلیل را برای سال‌های آینده داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در ادامه این مراسم از سامانه تخصصی شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل و بسته زبان‌آموزی مقطع ابتدایی توسط وزیر آموزش‌وپرورش رونمایی شد و میثاق نامه همکاری معاونت‌های آموزش ابتدایی سراسر کشور به امضاء رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/