کد خبر: 13446

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بنیاد ۱۵ خرداد اقدامات موثری را در حوزه سلامت و حمایت از بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان انجام داده است.

به گزارش نیکوکار، عارف نوروزی در مراسم یادواره شهدای نهضت اسلامی که به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد با تشریح فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت از جمله اهدای وام قرض الحسنه به زوج‌های نابارور، غربالگری‌های اسکلتی- حرکتی، پوسیدگی دندان و تنبلی چشم برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم، اجرای طرح مثبت حرکت ۱ و ۲، راه اندازی پارک ویژه معلولین و سالمندان، استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار، تجهیز مراکز درمانی محلات محروم، حمایت از کودکان محروم ناشنوا و ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرخواران ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد یکی از تشکیلات کمک‌رسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه سلامت است که اقدامات موثری در زمینه حمایت از بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور در غرب تهران توسط بنیاد ۱۵ خرداد در حال تکمیل است، اظهار کرد: این بیمارستان در فاز نخست با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع و در ۲۲ طبقه در یک زمین سه هکتاری در حال ساخت است و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ پارکینگ هم دارد که به شکلی طراحی شده که در مواقع اضطراری بتوان از آن‌ها به عنوان یک فضای بیمارستانی مضاعف استفاده کرد.

نوروزی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین خدماتی که این بیمارستان در زمان بهره برداری قرار است ارائه دهد استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی روز دنیا در حوزه درمان بیماران مبتلا به سرطان است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نهضت اسلامی گفت: ما امروز هرچه داریم از برکت رهبر کبیر انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه تاسیس ستاد اجرایی فرمان امام، این مجموعه را یکی از یادگاری‌های امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت: تشکیلات ستاد، یک تشکیلات جهادی است که با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌آفرینی و خدمت به نیازمندان در راستای خدمات مورد تائید حضرت امام فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام با هدف خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به احداث و واگذاری پالایشگاه ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی متعددی در کشور کرده است خاطر نشان کرد: ما باید بیشتر از قبل مردم را در جریان این فعالیت‌ها قرار دهیم چرا که دشمن از عظمت این فعالیت‌ها آگاه است و به همین دلیل نمی‌خواهد این اقدامات به چشم بیاید.اگر ما بی‌خاصیت باشیم که دشمن حمله نمی‌کند.اینکه می‌بینیم دشمن در حال حمله است یعنی ما تاثیرگذار هستیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/