کد خبر: 13233

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، خدمات سازمان متبوعش در حوزه سالمندی را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، امیر نوروزی در همایش سالمندی با بیان اینکه سازمان ما برخلاف سازمان‌های بیمه‌گر پایه دیگر به طور همزمان از سال ۷۹ متولی بیمه مکمل هم است و از این ظرفیت و مزیت رقابتی سعی کردیم استفاده کنیم، گفت: خیلی از موضوعات بیمه‌ای در کشور وقتی پیاده شود نیاز است که در دبیرخانه شورای عالی بیمه بیاید و در سطح شورای عالی بیمه سلامت کشور به تصویب برسد و نهایتا امکان اجرا داشته باشد، ما از این ظرفیت در سازمان استفاده کردیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ با مشورت از افراد در حوزه سالمندی برای اولین بار بسته خدمات بالینی در منزل و خدمات مراقبت ویژه در منزل را تحت پوشش خود قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح تصریح کرد: بحث شناسایی سالمندان نیازمند مراقبت را در سازمان شروع کردیم و به صورت اجرایی و عملیاتی شروع کردیم و از سال ۹۸ این اتفاق افتاده است و نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدام دیگری که در سال ۹۹ شروع شده است، تصریح کرد: ما در قالب سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح سه جز داریم و در این زمینه دخیل هستیم. سازمان بازنشستگی، صندوق بیمه عمر و حوادث در این زمینه کمک می‌کنند و این سه جزء را در کنار هم قرار دادیم و بسته ای را تعریف کردیم. یکی از مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح توانمند کردن فرزندانشان و کارآفرینی برای فرزندانشان بود.

مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: موضوعی را به عنوان مراقب تحصیل کرده و مراقب آموزش دیده داریم. با جهاد دانشگاهی و دانشگاه شهید بهشتی آموزشی را تعریف کردیم و تعدادی از افراد بازنشسته‌ای که سالمند نیازمند مراقبت داشتند را شناسایی کردیم و بستگان و فرزندان خود افراد را آموزش دادیم و آنها را به عنوان مراقب برای همان فرد سالمندشان تحت پوشش قرار دادیم.

وی گفت: از سال ۹۹، ۱۲۵ نفر را آموزش دادیم و اکنون تحت پوشش سازمان، خدمت ارائه می‌دهند.

نوروزی همچنین به بحث مراقبتهای طولانی مدت تحت پوشش بیمه‌ اشاره کرد و گفت: این هم به عنوان موضوع مهم در سطح ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده و قرارمان بر این بوده که آن را از امروز عملیاتی کنیم. این بحثی است که سازمان، صندوق بیمه عمر و حوادث را برعهده دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/