دبیرکل جمعیت هلال احمر از راه اندازی بیمارستان ۵۰ تختخوابی هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کشور از دو ماه گذشته جلسات ستاد اربعین را برگزار کرده و در دو بخش موضوع امداد و نجات و کمک به بهداشت و درمان درون کشور و همچنین مسئولیت بهداشت و درمان در کشور عراق برنامه‌ریزی لازم را انجام داده ایم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه امسال استقبال زائران نسبت به سنوات گذشته چشم‌گیرتر است و همچنین گرمای مضاعف هوا، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

سلیمانی با اشاره به آمادگی‌های ایجاد شده به منظور اجرای طرح ملی امداد و نجات در اربعین حسینی، گفت: برای درون کشور تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نجاتگران ساماندهی شده‌اند؛ همچنین ۵۶۷ پایگاه ثابت و ۲۰۰ پایگاه موقت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۴۵٠٠ خودرو امدادی و عملیاتی برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده است؛ برای اربعین آمادگی کامل داریم و با همه ظرفیت‌ها در خدمت دهی به زوار اربعین، پای کار خواهیم بود.

بخشی از تجهیز اسکان زائران بر عهده هلال احمر است

در ادامه بهرام نیا، استاندار ایلام گفت: با وجود یک بالگرد هلال احمر در استان، یک بالگرد دیگر از سوی جمعیت هلال احمر برای اربعین به استان داده می‌شود.

او ادامه داد: اسکان، امکانات درمانی، بهداشتی و تغذیه در اربعین امسال برای زائران مهیا شده است.

به گفته او باوجود کمبود اعتبارات اما کار‌های عمرانی اربعین در استان حتی یک لحظه هم متوقف نشده است، بخشی از تجهیز اسکان زائران به عهده هلال احمر است.

ارسال نظر