کد خبر: 12846

در حالی هر ساله همزمان با آغاز ماه محرم طرح اطعام و احسان حسینی آغاز به کار می‌کند که کمیته امداد برآورد کرده امسال ۲۰ میلیون وعده غذای گرم در این ایام میان نیازمندان توزیع شود و از سویی دیگر نیز سازمان بهزیستی هم برای جذب نذورات مردمی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش نیکوکار، کمیته امداد امام خمینی هر ساله همزمان با برگزاری طرح اطعام و احسان حسینی که از ابتدای ماه محرم شروع می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، در راستای ترویج کمک به نیازمندان به استقبال ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) می‌رود و امسال نیز همانند سال‌های قبل، این طرح با شروع ماه محرم آغاز به کار کرده و در پویش اطعام حسینی بیش از ۵۰۰۰ آشپزخانه با حضور نیروهای جهادی و داوطلب فعالیت می‌کنند.

در این زمینه کمیته امداد برآورد کرده است که ۲۰ میلیون وعده غذای گرم در ایام محرم و صفر میان نیازمندان توزیع شود. همچنین امسال هم مانند سال‌های گذشته درگاه‌های اینترنتی با کدهای دستوری برای جذب مشارکت خیرین راه‌اندازی کرده تا با جذب کمک‌های مردمی و پشتیبانی هیاتهای مذهبی، مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی، کمک به نیازمندان را در برنامه خود قرار دهد.

با توجه به اعلام آمادگی کمیته امداد برای جذب نذورات مردمی، خیران می‌توانند از طریق کدهای دستوری #۸۸۷۷* و همچنین #۱۲* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ نذورات خود را پرداخت کنند.

از سویی دیگر نیز کمیته امداد استان تهران با اعلام روش‌های مشارکت در این پویش، گفته است که خیّران و مردم نیکوکار می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را از طریق کد دستوری #۱* ۰۲۱*۸۸۷۷* و همچنین شماره گیری تلفن گویای ۷۳۵۵-۰۲۱ و درج عدد ۱۴ یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ واریز کنند.

اما ممکن است یکی از سوالات مطرح شده این باشد که آیا بسته‌های غذایی گرم یا بسته‌های معیشتی تنها میان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توزیع خواهد شد؟ که

در این راستا حبیب‌الله آسوده، رئیس ستاد اطعام حسینی و احسان حسینی کمیته امداد اینطور توضیح داده است که «به دلیل اینکه کمیته امداد با مشارکت خیرین و مراکز نیکوکاری فعالیت‌های مردمی می‌کند، براین اساس علاوه بر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بیش از ۷۰۰ هزار خانواده دیگر، تحت پوشش مراکز نیکوکاری هستند، لذا عملا این نهاد با حمایت و پشتیبانی مراکز نیکوکاری به جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون خانواده کمک می‌کند.»

از سوی دیگر نیز سازمان بهزیستی کشور که از دیگر نهادهای حمایتی کشور محسوب می‌شود، همزمان با آغاز این ایام برای دریافت نذورات مردمی فراخوان داده است که بر این اساس خیران می‌توانند در صورت تمایل برای پرداخت نذورات نقدی خود به سازمان بهزیستی، از طریق شماره کارت: ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ یا درگاه اینترنتی Mosharekat.Behzisti.ir یا کد دستوری:#۵*۵ *۷۴۱*و#۹*۷*۷۳۳* و یا با استفاده از نرم افزارهای موبایلی آپ، سکه، پی پاد، پاس، همراه کارت، ستاره یک، تاپ، ۷۲۴ اقدام کنند. همچنین وب سایت سازمان بهزیستی کشور به نشانی https://www.behzisti.ir/ نیز از دیگر روش‌های جذب نذورات مردم و نیکوکاران است.

شماره حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تهران نزد بانک مرکزی جهت پرداخت نذورات در ایام ماه محرم نیز ۴۱۷۴۰۳۴۵۴۱۸۵۵۴۶۷، شماره شبا IR۱۱۰۱۰۰۰۰۴۱۷۴۰۳۴۵۴۱۸۵۵۴۶۷ و شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۴۱۹۸۴۷۲۰ است. همچنین افراد می‌توانند نذورات خود را از طریق کد دستوری #۵۵۵۷۲۴ و یا سامانه جیرینگ #۲۶۷* پرداخت کنند.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/