مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح تعداد مددجویان آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده گفت: خوشبختانه تاکنون فوتی از مددجویان تحت پوشش این سازمان گزارش نشده است.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا کاظم‌زاده با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به مددجویان مناطق سیل‌زده بیان کرد: سازمان بهزیستی از یک هفته گذشته که از وقوع بارندگی‌ها در سطح کشور اطلاع پیدا کرد، جهت ایجاد آمادگی از طریق فضای مجازی و پیامک به بهزیستی استان‌ها اطلاع‌رسانی کرد. در این راستا اکثر استان‌ها، به ویژه استان‌های جنوبی بلافاصله جلسه مدیریت بحران را در استان خود تشکیل دادند.

وی افزود: در جلسات بر تمهیدات لازم مانند آمادگی مراکز در صورت بارندگی شدید، آمادگی تیم‌های محب و تیم‌های اورژانس اجتماعی و اعزام آنها به مناطق سیل‌زده و همچنین ارائه خدمات تخصصی از جمله مداخلات روانی و اجتماعی و شناسایی افراد آسیب دیده جامعه هدف تاکید شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوال ایسنا، درخصوص تعداد مددجویان آسیب دیده در مناطق سیل‌زده، نیز گفت: هنوز استان‌ها در حال شناسایی و بررسی تعداد مددجویان هستند اما خوشبختانه فوتی در این زمینه وجود نداشته است.

کاظم‌زاده ادامه داد: تعداد مددجویان آسیب‌دیده در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و کرمان شناسایی شده است به گونه ای که در این ۲ استان، تاکنون منزل مسکونی و لوازم ضروری حدود ۳۰ تا ۴۰ خانوار آسیب دیده است. همچنین در منطقه امامزاده داوود نیز منزل مسکونی حدود سه نفر از مددجویان آسیب دیده که این خانوارها به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر