وزیر آموزش و پرورش در بیست و نهمین سفر رئیس جمهوری به نمایندگی از هیات دولت در شهرستان تفرش حضور یافت و ضمن انجام دیدارهای مردمی در این شهر، در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: دولت سیزدهم دولتی برای مردم، برای خدمت به مردم و تأمین رضایت آن ها است.

به گزارش نیکوکار، یوسف نوری گفت: شهرستان تفرش، سرزمینی با ۴۰۰ ایثارگر است که ۱۰۸ نفر از آن ها به مقام رفیع شهادت نائل آمده اند و این شهرستان به دلیل پرورش انسان های فرهیخته و بزرگی مانند پروفسور حسابی به سرزمین علم و ادب و خواستگاه علما، دانشمندان و صلحا مشهور است.

وی افزود: در بیست و نهمین سفر هیأت دولت میهمان استان مرکزی و زادگاه امام راحل (ره) هستیم، ایشان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر خلاف تصوری که می شد، مردم را نیروهای مؤثر، انسان های شریف و آگاه می دانست و نقش مردم را در حکومت به عنوان نقشی سرنوشت ساز در نظر داشتند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با رهنمودهای حضرت امام (ره) نظام جمهوری اسلامی به گونه ای پایه ریزی شد که امروز تثبیت و کار آمدی نظام را به واسطۀ حضور نقش مردم شاهد هستیم .

نوری در ادامه اظهار کرد: مردم در تمامی عرصه ها حضوری فعال داشته اند و با هدایت حضرت امام انقلاب کردند، در بحران های سخت مانند دفاع مقدس و در عصر کنونی در موضوع ویروس عالم گیر کرونا ایفای نقش کردند و امروز این تثبیت و کار آمدی و امنیت را به طور کامل می بینیم.

این عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: در این راه شهدای فراوانی را برای استمرار نظام تقدیم کردیم، مخصوصأ ۱۰۸ شهید این شهرستان به ویژه شهدای معلم و دانش آموز، شهدای انقلاب، ترور، جنگ تحمیلی، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت که به همه آن ها مدیون هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تأکیدکرد: این اعتبار را حضرت امام راحل (ره) به نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان الگویی جهانی دادند و پس از آن که ایشان اعلام کردند من خدمتگزار مردم هستم، دولت های دیگر به دنبال پیاده سازی نظام مدیریتی خدمتگزاری ایشان بودند.

نوری یادآور شد: باید شیوه حکومتی امام به صورت الگویی نظام مند ضبط و ثبت کنیم. مطابق قانون اساسی، مردم به طور مستقیم رئیس جمهوری، نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و در شورای شهر را انتخاب می کنند و با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان زمینه را برای انتخاب رهبری به عنوان بالاترین شخص کشور، مطابق با قوانین موجود فراهم می کنند.

این عضو کابینه دولت مردمی خاطر نشان کرد: همین الزامات در قانون اساسی و توجه به نقش مردم در تثبیت ارکان حاکمیت موجب شده است کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند، نتوانند از قانون اساسی کشور ما ایرادی بگیرند و این از برکت رهبری امام راحل بوده است زیرا ایشان همواره بر رعایت حقوق مردم تأکید می کردند، آن ها را دوست داشتند و تکریم می کردند.

نوری ادامه داد: پس از ایشان، مقام معظم رهبری همواره بر حضور مردم در عرصه های مختلف تأکید داشتند و خواهان فراهم کردن فضایی برای حضور مردم در عرصه های جهادی، امدادی و … می شدند و به مردم به عنوان حلقه میانی که می توانند بین خدمات نظام و خود مردم آشتی و صلح ایجاد کنند، نگاه می کنند.

وی تصریح کرد: ایشان مردم را عنصر مؤثر و فعال می دانند، لذا می بینیم این رویکرد پایه گذار حرکت های عظیم و موثری از جمله ایجاد سازمان و نهادهایی مانند جهاد سازندگی، بسیج مستتضعفین، نهضت سواد آموزی، گروه های جهادی و .. می شود که در تمام کشور و در کشورهای دیگر نیز تسری پیدا می کند.

این عضو کابینه دولت مردمی یادآور شد: شاهد هستیم که کشور سوریه علیرغم سال ها جنگ و استقرار یک گروهک انحرافی و تکفیری و حمایت اغلب کشورها از این حکومت، موفق شد بحران را پشت سر گذاشته و هم اکنون در وضعیت با ثباتی است که این موضوع از برکات مردمی سازی حکومت و الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: دولت سیزدهم دولتی برای مردم و برخاسته از مردم است و تلاش و همت خود را برای خدمت به مردم و تأمین رضایت آن ها به کار گرفته است.

مشارکت مردم در دستگاه های اجرایی به ویژه در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است

وی با تأکید بر لزوم تکریم خیرین مدرسه ساز افزود: خیرین مدرسه ساز باید به دانش آموزان معرفی شوند و اهمیت فرهنگ وقف در دین مبین اسلام به دانش آموزان آموزش داده شود تا این حرکت، به یک امر تربیتی تبدیل شود و اثر تربیتی خود را نیز بر دانش آموزان بگذارد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ درصد کلاس های درس استان مرکزی توسط خیرین مدرسه ساز احداث می شود، اظهار کرد: مشارکت خیرین در مدرسه سازی نشان از مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است اما نباید فقط به دنبال جلب مشارکت مالی خیرین باشیم بلکه باید در اداره مدارس نیز از ظرفیت های خیرین مدرسه ساز بهره برد زیرا این امر موجب می شود آن ها به مسائل مشکلات و کمبودهای مدرسه واقف شوند و در صدد جبران آن باشند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تشریح وضعیت شهرستان تفرش پرداخت و گفت: کشاوزری، زراعت و دامپروری از جمله ظرفیت های شهرستان تفرش است که با حرکت به سمت هسته های ژنتیکی برای اصلاح نژاد دام و اصلاح باغات و استفاده از الگوی بهینه مصرف آب، در قالب طرحی جامع می توان شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد کشاورزی این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به وجود طرح های آمایش سرزمینی در کشور، مشکل عمده این طرح ها را نبود طرح های پیشنهادی مبتنی بر کار تحقیقاتی عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از الگوهای بومی و اصیل در داخل کشور می توان در بسیاری از حوزه موفق عمل کرد..

نماینده رئیس جمهور ی در سفر به استان مرکزی در تفرش در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مسائل و مشکلات شهرستان تفرش پرداخت و گفت: شهرستان تفرش دارای ظرفیت های متعددی است که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده شود که وجود ۷۸ اثر ثبتی تاریخی و فرهنگی فرصت مغتنمی جهت بهره برداری از خانه های روستایی به عنوان اقانمتگاه های بومگردی و جذب گردشگر است.

نوری، اصلاح وضعیت راه های مواصلاتی، ورودی های شهرستان تفرش و مرکز شهر، اصلاح وضعیت ارتباطات در شهرستان و تأمین زیرساخت های مورد نیاز، تأمین گاز مصرفی مورد نیاز مناطق دور افتاده را از جمله مواردی اعلام کرد که در این سفر بر احداث و رفع آنها پیگیری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش آموزش، نبود هنرستان کشاورزی برای پرورش نیروی جوان را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: با احداث هنرستان های شبانه روزی می توان در زمینه مهارت آموزی برای نوجوان و جوانان روستای قدم برداشت و نیروی کار مورد نیاز در عرصه های مختلف، صنعت، کشاورزی و خدمات را برای شهرستان تأمین کرد.

وی تعداد مدارس کانکسی شهرستان تفرش را یک واحد آموزشی عنوان کرد و تأکید کرد: با توجه به تأمین اعتبار لازم جهت حذف مدارس کانکسی، باید این واحد آموزشی حداکثر تا پایان شهریور ماه به نحو احسن تبدیل وضعیت شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوری همچنین نرخ مناسب مشارکت اقتصادی، نرخ پایین بیکاری، نرخ بالای اشتغال روستاییان و فعالیت سازمان یافته ۸۴۳ ورزشکار در این شهرستان را از دیگر نقاط قوت آن برشمرد.

بهره برداری از آموزشگاه ۶ کلاسه در تفرش

همزان با سفر رییس جمهوری به استان مرکزی، با حضور وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده هیات دولت، آموزشگاه شش کلاسه مرحوم «موسی حاجیلو» در تفرش به بهره برداری رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، این پروژه آموزشی به صورت مشارکتی، در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۳۵ احداث شده است.

عملیات احداث آموزشگاه مرحوم موسی حاجیلو از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با صرف ۴۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

این آموزشگاه با زیر بنای ۸۶۹ مترمربع و ۱۸۹ متردیوار کشی با ۶ کلاس درس ساخته شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر