رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۲۸۳۶ واحد مسکونی به افراد تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: این تعداد واحد مسکونی با متراژ متوسط ۷۵ متر مربع به عنوان سرپناه و با حداقل "آورده" مددجویان واگذار شد.

به گزارش نیکوکار، علی‌محمد قادری در آئین واگذاری ۲۸۳۶ واحد مسکونی در سراسر کشور به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش و با اشاره به افتتاح این واحدهای مسکونی که در ۳۱ استان کشور انجام می‌شود، بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی با تاسیس سازمان بهزیستی حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در اختیار جامعه هدف سازمان (افراد دارای معلولیت، ایتام و بانوان سرپرست خانوار) قرار گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع این دولت در سازمان بهزیستی حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی افتتاح و تحویل خدمت‌گیرندگان سازمان بهزیستی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اعتباری که در نظام بودجه سال ۱۴۰۱ برای سازمان بهزیستی مقرر شده، حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این افتخار را داریم که با حضور افراد توانمند و مستعد در حوزه مسکن سازمان بهزیستی، راهبری ۱۶۰ هزار واحد مسکونی را به صورت سه ساله با طرح ملی نهضت مسکن و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مربوطه انجام دهیم.

 

ساخت ۲۸۳۶ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی؛ سهم آورده مددجویان “حداقلی” است

سهم آورده بهزیستی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان 

 

قادری بیان کرد: کاری که منجر به رونمایی این ۲۸۳۶ واحد مسکونی شده است، کاری مشارکتی است که وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا،‌ بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و دیگر دستگاه‌ها کمک کردند و این منجر شد که به طور متوسط ۷۵ متر مربع به عنوان سرپناه و به عنوان افتخار برای نظام جمهوری اسلامی، با حداقل آورده از سوی خدمت‌گیرندگان در سازمان بهزیستی در اختیار مددجویان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز موضوع مسکن در کنار معیشت و اشتغال یکی از سه راهبرد اصلی و اساسی است که به عنوان زیرساخت خانواده مطرح می‌شود، درخصوص سهم آورده مددجویان و سهم سازمان بهزیستی در این زمینه نیز بیان کرد: سازمان بهزیستی سهم آورده‌ای را به صورت بلاعوض، حدود ۱۰۰ میلیون بلاعوض در اختیار مددجویان قرار داده است. البته برش شهرستانی، روستایی و شهری دارد؛ افرادی که در روستا هستند از طریق تامین زمین، مسکن آنها پیگیری و ساخت و ساز اتفاق افتاده است. آورده‌ای که برای خانواده‌هایی که دارای دو عضو معلول به بالا هستند، در سال جدید حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای شهری و ۱۵۰ میلیون تومان برای مناطق روستایی است که با تفاهم‌نامه میان سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مستضعفان این سهم تامین خواهد شد.

 

مددجویانی که در سامانه ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، ثبت‌نامشان را قطعی کنند 

 

وی این را هم گفت که همه افرادی که در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، ثبت‌نام خود را قطعی کنند چرا که این نظام حمایتی در خدمت جامعه هدف و محرومین و افراد دارای معلولیت قرار خواهد گرفت.

قادری ادامه داد: امید است بعد از سه سال شاهد این باشیم که ظرفیت‌های اساسی ساخت مسکن در کشور به کمک سازمان بهزیستی بیاید.

قادری اظهار کرد: نکته‌ای که به عنوان طرح پژوهشی می‌توان در حوزه مسکن پیگیری کرد این است که بهترین زمان که می‌توان خدمت مسکن را در اختیار خانواده قرار داد، چه زمانی است؟ اگر فردی با چند فرزند معلول به سن کهنسالی برسد یا یک بانوی سرپرست خانوار عمری را طی کرده باشد و ما در آخرین لحظات زندگی او بخواهیم مسکن تهیه کنیم، آن ناکامی برای ما کاملا مشهود و ملموس است، لذا این موضوع به عنوان طرحی پژوهشی در سازمان بهزیستی باید انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در دو پلتفرم روستایی و شهری تا بحال مسکن را پیگیری کردیم که براساس برش‌های استانی و شهرستانی این امر تابحال انجام شده است، گفت: امروز دستور می‌دهم که موضوع جدیدی در حوزه مسکن سازمان بهزیستی رونمایی شود و با اهتمام همکاران در حوزه ستاد فرآیندهای آن ایجاد شود و آن هم موضوع مسکن مناطق محروم است.

قادری افزود: ما در مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور باید موضوع تامین مسکن را پیگیری کنیم. تاکنون دو نهاد اعلام آمادگی کرده‌اند که در حوزه مسکن پیگیری کنند که این تفاهم‌نامه برای جامعه هدف سازمان که در مناطق محروم مستقر هستند باید اتفاق بیفتد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/