معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از مطالعه و امکان‌سنجی توسعه خط ٧ مترو و پوشش شمال شرق منطقه ٢ با حمل‌ونقل ریلی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محسن پورسیدآقایی، صبح امروز در جلسه نظارت ستادی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ٢ با اشاره به اقدامات صورت گرفته ترافیکی در این منطقه بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل عمومی در شمال و شمال غرب این منطقه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ایستگاه پایانی خط ٧ مترو ، میدان کتاب است که از سوی منطقه ٢ امتداد و توسعه این خط و پوشش شمال شرقی منطقه مطرح و مقرر شد امکان‌سنجی توسعه خط ٧ در دست مطالعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تقاضای سفر در نیمه‌ی شمالی خط ٧ بسیار بیشتر از نیمه جنوبی آن است تصریح کرد: این که اولویت راه‌اندازی خط ٧ به بخش شمالی اختصاص‌یافته بسیار مناسب بوده و در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار در این خط ١٢ دقیقه است اما می‌طلبد برای کاهش سرفاصله حرکت قطار به ٨ دقیقه نیز تمهیداتی از سوی شرکت بهره‌برداری مترو صورت گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت مناسب‌سازی معابر برای معلولان، نابینایان و افراد دارای شرایط خاص تصریح کرد: اقدامات خوبی در ارتباط با این موضوع در ایستگاه‌های مترو و خطوط بی آر تی انجام‌شده اما معتقدم در ابتدا باید معابر دسترسی این قشر از شهروندان به پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی مناسب‌سازی شود و تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و طلایی مسیر طولانی داریم.

پورسیدآقایی بر ضرورت مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان تاکید کرد.

معاون شهردار تهران، توسعه فیبر نوری، نصب دوربین‌های ثبت سرعت و عبور از چراغ‌قرمز، شناسایی ایستگاه‌های کم تقاضا و راه‌اندازی ایستگاه‌های موردنیاز جدید دوچرخه اشتراکی(بیدود) را در سطح منطقه ازجمله اقداماتی دانست که در دستور کار اجرا قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ پورسیدآقایی توسعه جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس در این منطقه را بسیار مثبت ارزیابی و تصریح کرد: تمامی ٦ جایگاه پیش‌بینی‌شده در منطقه ٢ راه‌اندازی شده که نقش به‌سزایی در کاهش ترافیک و حجم بار سفرهای کوتاه درون منطقه داشته است.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/