معاون سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مراسم افتتاح هم‌زمان 10 هزار کلاس درس، فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش نیکوکار، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره اقدامات انجام شده در این سازمان برای ایمنی فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، در کنار پروژه‌های احداثی جدید، ما ۳ استان سیل‌زده گلستان، خوزستان و لرستان را داشتیم که تلاش‌های زیادی لازم بود تا فضاهای آموزشی آنها آماده شود؛ همچنین منطقه زلزله‌زده کرمانشاه را داشتیم که پروژه‌های آموزشی آن هفته گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار کلاس درس را در قالب ۱۹۸۲ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی آماده بهره‌برداری کردیم؛ این ۱۹۸۲ پروژه آموزشی شامل کلاس‌های درس، سالن ورزشی و استخر است.

ورناصری با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها نیز در حال آماده‌سازی هستند که امیدواریم تا بهمن‌ به بهره‌برداری برسند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی کردیم که ۴ هزار کلاس درس نیز در دهه فجر افتتاح شوند.

وی افزود: در استان‌های تهران، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بیشترین فضای آموزشی را آماده بهره‌برداری داریم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه یک‌سوم مدارس کشور ایمن نیست، گفت: هرمیزان مدرسه می‌سازیم از آن طرف به مدارس تخریبی اضافه می‌شود زیرا مدرسه‌ای که دارای سن بالاست به مرور زمان به آمار مدارس تخریبی اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سرانه فضای آموزشی را از ۵٫۲ مترمربع به سرانه استاندارد ۸٫۴ مترمربع برسانیم؛ هر ۱۰ هزار کلاس درس و ۲ هزار پروژه که تحویل بدهیم، ۱۰ درصد به سرانه اضافه می‌شود یعنی ۵٫۲ به ۵٫۳ می‌رسد.

ورناصری در خصوص قانون تخریب و بازسازی مدارس فرسوده کشور گفت: در آن زمان که آن قانون تصویب شد ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بود و با اعتبارات پیش‌بینی شده، اکنون ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/