رئیس بنیاد مستضعفان از برنامه‌ریزی برای تامین پوشش بیمه درمانی رایگان ۲۰ هزار خانواده محروم استان کهکیلویه و بویراحمد توسط بنیاد مستضعفان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سید پرویز فتاح در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و در جلسه با استاندار و سایر مسئولان این استان با اشاره به فعالیت‌های مختلف بنیاد مستضعفان در این استان که با هدف محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی انجام می‌شود اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در حال حاضر یک مجموعه دامپروری ۲۴۰۰ راسی را در این استان دارد که روزانه بیش از ۴۰ تن شیر تولید می کنند و با توجه به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد، ما آمادگی داریم تا یک واحد دامپروری مدرن را با ظرفیت ۳ هزار راس دام سنگین احداث کنیم.

وی با بیان اینکه احداث این واحد دامپروری منوط به انجام مطالعات دقیق علمی برای جانمایی، تامین زمین و اختصاص آب مورد نیاز توسط استان است افزود: با تکمیل مطالعات علمی، بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا برای احداث این واحد مدرن که نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است اقدام کند.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی این بنیاد برای تحت پوشش قراردادن محرومان این استان در چتر حمایتی بیمه گفت: ما به دنبال آن هستیم تا با مشارکت یکی از شرکت های بیمه تحت مدیریت بنیاد مستضعفان، ۲۰ هزار محروم ساکن در این استان را با پرداخت حق بیمه از سوی بنیاد، زیر چتر بیمه قرار دهیم تا بخشی از هزینه‌های خانوارهای کم برخوردار جبران شود.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان علاوه بر اقدامات معمول، در بخش ارائه تسهیلات قرض الحسنه نیز اقدامات قابل توجهی را انجام داده خاطرنشان کرد: ما در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را در اختیار ساکنان مناطق محروم و کم برخوردار قرار دادیم و امسال نیز به لطف خداوند، ۱۰۰ میلیارد تومان را برای پرداخت وام های قرض الحسنه محرومان این استان در قالب وام ضروری و اشتغال تخصیص دادیم.

وی در ادامه این جلسه با تشریح بخشی از تصمیمات بنیاد مستضعفان برای احداث مسکن اقشار نیازمند گفت: بنیاد مستضعفان در استان کهگیلویه و بویراحمد، مشارکت در احداث نزدیک به ۲ هزار واحد مسکن محرومان را عهده دار شده که حدود ۵۵۰ واحد آن برای خانواده های دارای ۲ معلول تحت پوشش بهزیستی و ۴۰۰ واحد آن برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ساخته می شود و ان‌شاءالله مابقی این واحدها با همکاری بنیاد مسکن در اختیار نیازمندان فاقد پوشش حمایتی قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام تخصیص ۱۹ هزار بسته معیشتی در ماه‌های اخیر از سوی بنیاد به این استان افزود: علاوه بر این، مقرر شد ۳۰ هزار بسته معیشتی دیگر نیزبرای استان کهگیلویه و بویراحمد به ارزش کلی ۲۴ میلیارد تومان تخصیص یابد، تا هرچه سریعتر میان نیازمندان استان و ساکنان مناطق محروم آن توزیع شود.

فتاح ادامه داد: همچنین با توجه به مراجعات مکرر به دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، ۲۰ میلیارد تومان را در اختیار این دو نهاد قرار می دهیم تا پاسخگوی بخشی از نیاز مراجعان و خانواده‌های تحت پوشش خود باشند.

به گفته وی بنیاد مستضعفان علاوه بر اقدامات مذکور، تصمیم گرفته است تا در مناطق محروم این استان خصوصا شهرستان‌های «باشت و گچساران» زمین های در اختیارش را حداکثر تا ۳۰۰ مترمربع برای هر خانواده ساکن در آنها به صورت رایگان واگذار کند که با این تصمیم، مشکل حدود ۷۰۰ خانواده نیازمند استان کهکیلویه و بویراحمد حل خواهد شد.

فتاح همچنین در حاشیه بازدید از دو منطقه دیشموک و لنده به عنوان منطق هدف محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در این استان، از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ۸ ماه باقی مانده سال به منظور تکمیل پروژه های منطقه دیشموک و لنده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، احداث یک مرکز بهداشت و درمان، یک مرکز اورژانس اجتماعی برای منطقه محروم دیشموک و تامین یک دستگاه آمبولانس برای منطقه لنده، احداث ده‌ها کلاس درس، اجرای آسفالت جاده‌های روستایی، تامین آب شرب روستایی و کشاورزی و احداث چندین زمین چمن ورزشی از دیگر مصوبات سفر فتاح برای مناطق محروم این استان بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر